چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

با اشاره به فیلم‌های «یه حبه قند» و «حوض نقاشی»

مومنی : مدیران سینمایی حوزه هنری راه درست حل معضلات اجتماعی را در فیلم‌ها به تصویر می‌کشند

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری *

سینماپرس: محسن مومنی شریف در نمایش فیلم «مهمان داریم» برای اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: همکاران ما در بخش سینمایی حوزه هنری در تولید آثار اجتماعی دغدغه دارند. البته این بدان معنی نیست که فقط تلاش می کنند معضلات را نشان دهند. بلکه در این مسیر راه درست را هم به تصویر می کشند.

به گزارش سینماپرس، «مهمان داریم» آخرین ساخته محمد مهدی عسگرپور به تهیه کنندگی منوچهر محمدی شب گذشته هشتم مهرماه در تالار سوره حوزه هنری برای اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تهران به نمایش در آمد و با استقبال روبرو شد.

 این مراسم عصر شب گذشته با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری، حجت الاسلام شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی، کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تهران و کارگردان و تهیه کننده «مهمان داریم» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، که اجرای آن برعهده کامران ملکی بود، محسن مومنی شریف گفت:همکاران ما در بخش سینمایی حوزه هنری در تولید آثار دغدغه اجتماعی دارند. البته این بدان معنی نیست که فقط تلاش می کنند معضلات را نشان دهند. بلکه در این مسیر راه درست را هم به تصویر می کشند.

وی افزود:ما در سینما در حوزه مسائل اجتماعی با دو نگاه روبرو هستیم. نگاهی فقط مسائلی که درد اجتماع است را بی پرده نشان می دهد و برایش مهم نیست که چنین دیدگاهی چه پیامدهایی دارد. البته که ما به این نگاه نقد داریم و به نوعی آن را تنزل هنر می دانیم.

مومنی شریف تاکید کرد:نگاه دیگر در کنار نشان دادن درد و معضل، راه تعالی بخش را هم به تصویر می کشد. در این راستا حوزه هنری همیشه تلاش کرده تا آثار متنوعی را تولید کند.

وی با اشاره به فیلم های «یه حبه قند» و « حوض نقاشی» که از تولیدات حوزه هنری است، افزود:مخاطبین از این دو فیلم بسیار استقبال کردند. حتی این آثار در جشنواره های خارجی مانند مسکو و اسپانیا نیز مورد توجه مخاطبین خارجی قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری درپایان بیان کرد: فیلم «مهمان داریم» نیز تا کنون در تمام نمایش ها مورد توجه قرار گرفت و امیدوارم شما نیز با آن ارتباط برقرار کنید. همه عوامل این فیلم حرفه ای هستند. آقای منوچهر محمدی تهیه کننده این اثر، تهیه کننده مولف هستند. آقای پرستویی نیز نقش بسیار به یادماندنی را با بازی خود به تصویر کشیدند. همه این گروه متعهدانه عمل کردند. امیدوارم فیلم اکران موفقی نیز داشته باشد.

پس از صحبتهای مومنی شریف، فیلم «مهمان داریم» برای مدعوین به نمایش در آمد و پس از آن عسگرپور با حضور در میان مخاطبان با آنها به صحبت پرداخت. در پایان نیز به مهمانان این مراسم یک گلدان گل شمعدانی که نماد این فیلم است هدیه شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.