چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

در پی هشدار رئیس کمیسون اصل نود مجلس

وزیر ارشاد: تصمیم قاطعی برای فیلم «عصبانی نیستم» نگرفته‌ایم/ آقای جنتی، صدور مجوز نمایش به چه معناست؟!

علی جنتی در جمع خبرنگاران

سینماپرس: وزیر ارشاد گفت: هنوز تصمیم قاطعی برای فیلم «حامی فتنه» گرفته نشده است و در تلاش هستیم که اصلاحاتی انجام دهیم تا این اثر به یک فیلم اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، علی جنتی ساعتی پیش از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بازدید کرد.
وی در جمع خبرنگاران به مجوز فیلم  غیر قانونی و حامی فتنه «من عصبانی نیستم» اشاره کرد و گفت: هنوز تصمیم قاطعی برای این فیلم صورت گرفته نشده است و در تلاشیم که اصلاحاتی انجام شود که این فیلم تبدیل به یک فیلم اجتماعی شود.

این در حالیست که فیلم مجوز نمایش از سازمان سینمایی دریافت کرده و مدیران سازمان مصمم به اکران آن هستند. در عین حال روز گذشته محمد‌علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از اکران فیلم‌های مرتبط با فتنه ۸۸ شد.
جنتی به حمایت‌‌های وزارت ارشاد از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد سال گذشته و سال جاری از نظر مادی و معنوی از این نمایشگاه حمایت داشته و کتاب‌‌هایی که می‌توانستیم تهیه کنیم خریداری کرده‌ایم تا در اختیار کتابخانه‌ها و مدارس قرار دهیم.
وی به برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس تدوین شده جزو اولویت‌های وزارتخانه است و اگر قرار است کتابی بخریم اول آنها را تهیه کنیم و اگر بتوانیم در زمینه چاپ نیز کمک کنیم.
وزیر ارشاد به آخرین کتابی که در حوزه دفاع مقدس مطالعه کرده اشاره کرد و گفت: کتاب «دا» آخرین کتاب دفاع مقدسی بود که مطالعه کردم البته بخش‌هایی از آن را نتوانستم بخوانم این کتاب بهترین رمانی است که در ایران چاپ شده است.
وی همچنین در گفت‌وگو با رادیو کتاب گفت:‌برگزاری این نمایشگاه کار ارزنده‌ای است که می‌تواند آثار حوزه دفاع مقدس را به مخاطبان این عرصه ارائه کند. این نمایشگاه می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه دارد و بازدید از این نمایشگاه خاطرات آن دوران را برایم زنده کرده است. رزمندگان دفاع مقدس شهدای زنده روزگار ما هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.