چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

داستان رفتگری که می‌توانست میلیاردر شود

«نارنجی ترین مرد دنیا» روی میز تدوین رفت

آرم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

سینماپرس: تصویربرداری فیلم مستند «نارنجی ترین مرد دنیا» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سیدحامد کشانی نوبری به پایان رسید و این فیلم روی میز تدوین رفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلمساز در جدیدترین اثر خود با عنوان «نارنجی ترین مرد دنیا»، زندگی احمد ربانی رفتگر اهل استان بجنورد (خراسان شمالی) را به تصویر می کشد که حدود یک سال پیش، کیفی به ارزش یک میلیارد تومان را با کمک حراست شهرداری بجنورد به صاحبش بازگرداند.

کارگردان این فیلم درباره دلایل پرداختن به این موضوع می گوید که این حرکت به حدی تاثیرگذار بوده که در کتاب فارسی دبستان و به جای درس دهقان فداکار، داستان این رفتگر جایگزین شده است!  

نوبری ادامه داد: «نارنجی ترین مرد دنیا» داستان این واقعه را روایت نمی کند و ما قصد تعریف و تمجید یا ارزیابی مثبت آن را نداریم؛ بلکه هدف درباره تاثیر این اتفاق روی بچه هایی است که در حال حاضر این درس جایگزین را در کتاب فارسی می خوانند. نکته جالب اینکه در مصاحبه با بچه ها در برابر دوربین به این نتیجه می رسیم که بیشتر آنها در وضعیت مشابه، کیف را پس نمی دهند!

این فیلمساز درباره روند تولید مستند «نارنجی ترین مرد دنیا» هم خاطر نشان کرد: تصویربرداری این مستند به مدت ۱۲ روز در بجنورد و ۱۵ روز در تهران به طول انجامید. در کنار آن تصاویر فیلم های آرشیوی شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران، صدا و سیما و شبکه بین المللی آلمان نیز یک چهارم فیلم را تشکیل می دهند.

وی افزود: زمان این مستند حدود ۴۵ دقیقه است که با پایان تصویربرداری در تهران و بجنورد، تدوین اولیه آن به زودی آغاز می شود.

عوامل تولید مستند «نارنجی ترین مرد دنیا» هم عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: سیدحامد کشانی نوبری/ تحقیق و پژوهش: مهدی خرد/ تدوینگر: حمید نجفی راد/ تصویربردار: سیدحسین طاهری/ صدابردار: سید احسان طاهری/ مدیر تولید: صدیقه حسنی/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

گفتنی است: سیدحامد کشانی نوبری تاکنون ۴ فیلم مستند و ۱ فیلم داستانی با عناوین «فقط کمی نور»، «بی بی تولدت مبارک»، «به نام خدا» و... را در کارنامه فیلمسازی خود به ثبت رسانده و موفق به دریافت جوایزی از جشنواره های داخلی نظیر جشنواره فیلم فجر شده است. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.