چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

همراه با پخش مستند «قربانگاه زائران»

شهدای حج خونین ۶۶ ‎؛ موضوع نشست پنج شنبه فیلم‌سازان جوان سینمای انقلاب در حسینیه هنر

نشست جوانان انقلاب

سینماپرس: شانزدهمین نشست فیلم‌سازان جوان سینمای انقلاب با حضور سعید قاسمی و پخش مستند «قربانگاه زائران» به شهدای حج خونین ۶۶‎ می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، همایش بزرگداشت شهدای حج خونین سال ۶۶ با عنوان «اسلام ناب، رسواگر اسلام آمریکایی»، با حضور سعید قاسمی و نمایش مستند «قربانگاه زائران» و با حضور تعدادی از خانواده های شهدای این واقعه در حسینیه هنر برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، همایش «اسلام ناب، رسواگر اسلام آمریکایی» به مناسبت ایام سالگرد کشتار حجاج بیت‌الله الحرام در مراسم حج سال ۶۶ توسط آل سعود، همراه با شانزدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب با نمایش و بررسی مستند «قربانگاه زائران» ساخته مقداد رحیمی حاجی‌آبادی و  بزرگداشت شهدای حج خونین سال ۶۶ برگزار می‌شود.

هرساله ایام برگزاری مراسم حج، یادآور کشتار بی‌رحمانه تعداد زیادی از مسلمانان ایرانی و کشورهای مختلف به جرم برائت از مشرکان زمانه و بیزاری از شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب است؛ کشتاری که به فرموده حضرت امام خمینی(ره) توطئه‏‌ای برای حفظ سیاست‌های استکبار و جلوگیری از نفوذ اسلام ناب محمدی(ص) است؛ حضرت امام در پیام خود به مناسب این واقعه فرموده بودند: اگر هزاران مبلّغ و روحانى را به اقطار عالم مى‌فرستادیم تا مرز واقعى بین اسلام راستین و اسلام امریکایى و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعى حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتى چنین زیبا نمى‏‌توانستیم.

مستند«قربانگاه زائران» به تشریح این واقعه و جزئیاتی از هماهنگی‌های از قبل انجام شده توسط آل‌سعود برای این جنایت، از زبان شاهدین ماجرا می‌پردازد.

این همایش با حضور عموم مردم و جمعی از فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی، اکران‌کنندگان و مخاطبان جشنواره مردمی فیلم عمار، فردا (پنجشنبه) ۱۰ مهرماه، از ساعت ۱۵:۳۰ در محل حسینیه هنر به آدرس تهران، خیابان ۱۶ آذر، رو به‌روی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ برگزار می‌شود.

تعدادی از خانواده شهدای این واقعه نیز مهمانان ویژه این همایش هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.