شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

عظیمی نژاد: ۷۰درصد «حضور» موسیقایی شده است/ الهام از موسیقی ترکمنی در فیلم قاسم جعفری

آریا عظیمی نژاد*

سینماپرس: آریا عظیمی نژاد آهنگساز سینما و تلویزیون پیرامون تازه ترین فعالیت های خود گفت: «مشغول ساخت موسیقی برای فیلم «حضور» به کارگردانی قاسم جعفری هستم که نزیدک به ۷۰ درصد از آن را ساخته ام.»

عظیمی نژاد که به تازگی کنسرت خود را به پایان رسانده است در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «فضای این فیلم نسبت به کارهای پیشین قاسم جعفری به شدت متفاوت است؛ به گونه ای که من موسیقی را بر اساس تم های موسیقی مقامی ترکمنی ساخته ام.»

آهنگساز سه گانه سریال «پایتخت» ضمن بیان اینکه ممکن است نام فیلم تغییر کند افزود: «در اصل من موسیقی فیلم را بر اساس الهام گرفتن از موسیقی های ترکمنی ساخته ام و نه به معنای بهره مندی از موسیقی های انتخابی ترکمنی! فقط از آن تم موسیقی در تولید اثر خودم الهام گرفتم.»

وی با بیان اینکه فیلم برای جشنواره فیلم فجر امسال است، اظهار داشت: «موسیقی این فیلم تا ۱۰ روز آینده به اتمام می رسد و من آن را به کارگردان تحویل می دهم.»

قاسم جعفری طبق یک سنت همیشگی فیلمش را در سکوت خبری تولید می‌کند. فیلمبرداری فیلم سینمایی «حضور» به تهیه کنندگی و کارگردانی قاسم جعفری با کمترین اطلاع رسانی حدود ۲ ماه پیش در تهران آغاز شد و مدتی است به اتمام رسیده و فیلم در ساخت موسیقی قرار دارد.

فیلمبرداری این فیلم سینمایی در تهران، شیراز و شمال کشور در شهر چالوس و بخشی از فیلمبرداری این فیلم در شهرک دفاع مقدس انجام شده و تورج منصوری مدیریت فیلمبرداری آن را بر عهده داشته است.

این فیلم درامی اجتماعی دارد که در آن بازیگرانی چون بهاره کیان افشار و نوید لایقی مقدم به ایفای نقش پرداخته اند. قاسم جعفری فیلم‌های سینمایی «پروانگی»، «مجنون لیلی»، «گرگ و میش» و… را کارگردانی کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.