شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

گلایه بازیگر زن تلویزیون از وجود مافیا در انتخاب بازیگر

گیتی معینی

مهر : یک بازیگر تلویزیون با اشاره به کم‌کاری خود و بسیاری از بازیگران پیشکسوت بیان کرد که به خاطر باندبازی در انتخاب بازیگران بیشتر افراد قدیمی دچار بیکاری شده‌اند.

گیتی معینی که این روزها در مقابل دوربین «اتاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری بازی می‌کند به خبرنگار مهر گفت: فعلا چند جلسه ای در سریال «اتاق عمل» بازی دارم و نقش مادر یکی از پزشکان بر عهده من است که پس از چند سال از خارج از کشور بازمی‌گردد.

وی درباره اینکه در سریال‌های تلویزیونی کمتر حضور دارد، افزود: کارها کم شده است و از طرفی انتخاب بازیگر در کارهای امروزه به یک مافیا تبدیل شده است. باندبازی رواج یافته است و تنها جنبه‌های مادی برای بازیگری در نظر گرفته می‌شود و نه اینکه شخصی بتواند به خوبی بازی کند.

بازیگر مجموعه «خانه به دوش» با اشاره به اینکه تهیه کنندگان تلویزیونی به نظر مردم توجهی ندارند، بیان کرد: برنامه سازان دلیلی نمی‌بینند که به مردم و نظرشان توجه کنند و شما چهره‌های جدیدی در تلویزیون می‌بینید که البته خوب است باشند اما اینها در نقش‌های اول و دوم ظاهر می‌شوند و حضورشان از هیچ استانداردی تبعیت نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به حضور افراد به عنوان بازیگر نظارت داشته باشند، گلایه کرد: بازیگران قدیمی بیکار و مریض در خانه‌های خود افتاده‌اند. اگر بعد مادی را هم در نظر نگیریم اکثر اینها از این بیکاری دچار افسردگی می‌شوند و همانطور که دیده‌ایم بسیاری با همین افسردگی از دنیا خواهند رفت که این بی انصافی است.

بازیگر مجموعه‌های «نقطه چین» و «پلیس جوان» با اشاره به بعضی از بازیگران که همزمان در چندین سریال بازی دارند، خاطرنشان کرد: یک خانم یا آقا ممکن است به طور همزمان چندین نقش در چندین سریال بازی کند. من بارها چندین کار با هم پیشنهاد داشته‌ام ولی با خود گفته‌ام شخص دیگری هم بتواند بازی کند. این به وجدان آدم ها بازمی‌گردد و اصلا یک نفر چگونه چند کار را می‌خواهد با هم انجام دهد.

معینی که آخرین بار برای بازی در تله فیلم «آخرین ماشین دنیا» به شیراز رفته بود، عنوان کرد: این آخرین کاری بود که در این روزها در آن بازی داشتم البته کارهای شهرستان زیاد به من پیشنهاد می‌شود اما ترجیح می‌دهم که در تهران باشم و بتوانم به زندگی خود هم رسیدگی کنم. مخصوصا که در رادیو هم برنامه‌هایی دارم و نمی توانم به خاطر آنها کارهای شهرستان را قبول کنم.

بازیگر مجموعه‌های طنز «چاردیواری» و «خوش نشین‌ها» در ادامه سخنانش با اشاره به بسیاری از تهیه‌کنندگانی که دستمزدها را نمی‌دهند یا با تاخیر پرداخت می‌کنند، گفت: این تهیه کنندگان چطور می‌توانند پول آدم را ندهند؟ زمانی بوده است که من حتی پولی نداشته‌ام که به دکتر و آزمایشگاه بروم و یا داروهایم را تهیه کنم درحالیکه چندین کار هم داشته‌ام.

این بازیگر در پایان بیان کرد: ما هم اکنون دنبال چهره شدن نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که زندگی ما بچرخد و زمانیکه پتانسیل و انرژی خود را برای کار می‌گذاریم نمی‌توانیم ببینیم که این انرژی به هدر می‌رود. کاش تهیه کنندگان از همان ابتدا بگویند پول نداریم و انرژی ما را هدر ندهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.