یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

انجمن سینمای جوان اهداف و ماموریت ها /۲

حسن پور: دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها نیاز به رسیدگی مستمر دارند/ آموزش و تولید در کنار هم یک ضرورت است

سیروس حسن پور کارگردان سینما

سینماپرس: سیروس حسن پور کارگردان سینما صبح امروز با بیان اینکه اوضاع دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان ها قابل قیاس با تهران نیست و نیاز به رسیدگی مستمر دارند گفت: انجمن سینمای جوان نباید از دفاتر و فعالان شهرستانی غافل شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با اشاره به فعالیت مستمر انجمن سینمای جوان طی سال های اخیر  اظهار داشت: در این انجمن آموزش و تولید باید توام با یکدیگر انجام شود چرا که تولید جدا از آموزش و آموزش بدون تولید هیچ فایده ای برای جوانان فیلمساز نداشته و ندارد؛ باید بطور یکسان و عادلانه در زمینه آموزش و تولید سطح فعالیت خود را هر چه بیشتر ارتقا دهد .

کارگردان «تصمیم کبری» در ادامه افزود: مباحثی که هنرجویان در انجمن سینمای جوان به صورت تئوری آموزش می بینند به صورت عملی نیز باید با تولید فیلم آن ها را تجربه کنند تا در زمینه فیلمسازی بتوانند پله های ترقی را یکی یکی طی کنند و در زمینه فیلمسازی ورزیده شوند.

حسن پور در ادامه یادآور شد: همین که یک دفتر سینمای جوان وجود دارد که جوان های علاقه‌مند به فیلمسازی فیلم کوتاه و مستند تحت یک مدیریت واحد به آن مراجعه می کنند، به نظرم ایده آل و خوب است ؛ چرا که اگر این مکان هم نبود جوانان علاقه مند به فیلمسازی جای خاصی برای آموزش نداشتند.

کارگردان «قطار کودکی» در ادامه این گفتگو با تاکید بر این امر که دفتر انجمن سینمای جوان در تهران ستاد فعالیت های این حوزه در سراسر کشور است توضیح داد: سال های سال در تهران و شهرستان در حال آموزش فیلمسازی هستم و می توانم بگویم که در شهرستان‌ها اوضاع و احوال انجمن سینمای جوان به رغم همه تلاش ها صورت گرفته خیلی مناسب و خوب نیست.

وی توضیح داد: زمانی که ما برای تحقیق و پژوهش فیلمنامه ای به شهرستان‌های مختلف می رفتیم با جوانانی مواجه می شدیم که اگر چه خاستگاه همه آن ها انجمن سینمای جوان بود اما به شدت از خلاهای سخت افزاری و نرم افزاری رنج می بردند که به نظر میرسد انجمن سینمای جوان باید به هر طریق ممکن در جهت کاهش این کاستی ها قدم بردارد.

کارگردان «غاز مهاجر»  در ادامه این گفتگو در خصوص چگونگی توزیع امکانات در دفاتر انجمن سینمای جوان نیز توضیح داد: توزیع امکانات در شهرستان ها هیچگاه مناسب نبوده و  همیشه همه امکانات خوب برای  تهران است لذا باید برای ارتقای سطح امکانات در سایر مناطق باید اقدامات جدی  صورت گیرد.

کارگردان «مروارید» در پایان این گفتگو در ارتباط با تجهیزات انجمن سینمای جوان در شهرستان‌ها نیز گفت: در شهرستان‌ها موضوع تجهیزات یک طرف ماجرا است و رویکردی که برای تولید فیلم وجود دارد طرف دیگر؛ اما مهمتر از همه آموزش است که باید روی آن بیشتر سعی و تلاش شود. 

 

نظرات

  • ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ - ۱۲:۴۳
    0 0
    امکانات وتجهیزات سینمای جوان در مراسم های عروسی روستاها هم کاربرد ندارد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.