چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

تکلیف اکران «یوسف هور» تا هفته آینده روشن می شود/ شادروان برای «ترانه های روستایی» در خواست پروانه ساخت می دهد

علی اصغر شادروان

سینماپرس: علی اصغر شادروان کارگردان صبح امروز از روشن شدن اکران فیلم سینمایی «یوسف هور» تا هفته آینده و درخواست فیلمنامه جدیدش با موضوع حسادت خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «یوسف هور» اظهار داشت: قرار شد مدیر کل جدیدی که به جای آقای سپهر مدیر کل قبلی ارشاد و به تعبیری به عنوان تهیه کننده به استان خوزستان آمده است فیلم سینمایی «یوسف هور» را تماشا کنند و بعد از آن مخارج کپی های فیلم و ساخت پوستر و آنونس فیلم را بر عهده بگیرند. 

شادروان تصریح کرد: به هر صورت تکلیف اکران این فیلم تا آخر هفته آینده مشخص می شود.

بنابراین گزارش، «یوسف هور» به زندگی شهید علی هاشمی می پردازد  و آرش مجیدی در نقش (علی هاشمی) در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

عوامل فیلم عبارتند از:

نویسنده و کارگردان:علی اصغر شادروان، دستیار کارگردان: سید رحمان محمدی، سرمایه‌گذاران: استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تهیه‌کننده : حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیر فیلمبرداری : علی الهیاری، مدیر تولید : حشمت‌الله قاسمی،‌ جانشینان تولید : امیر نصیرزاده، حسن هاشمی‌نصب، سعید نگراوی، کیاوش عسکری، عبدالرضا سعیدی، عکاس : حافظ احمدی، بازیگران : آرش مجیدی، جمشید جهان‌زاده، اکبر سنگی، کاظم هژیر آزاد، رضا فیاضی، غلامرضا فرامرزیان، یلدا قشقایی، رز رضوی.

وی به فعالیت های جدید خود اشاره کرد و افزود:  فیلمنامه ای با نام موقت «ترانه های روستایی» در دست دارم که قرار است به زودی با تکمیل فیلمنامه درخواست پروانه ساخت بدهم.

کارگردان «تیر باران» توضیح داد: فیلم سینمایی «ترانه های روستایی» قصه آدم های پاک و بی آلایشی است که در گذشته های نه چندان دور در دل طبیعت (کوه ، دشت و صحرا) در غم ها و شادی های یکدیگر شریک بودند.

وی گفت:  قصه این فیلم در روستا ورق می خورد و حدیث دو دلداده جوان که تعصبات کورکورانه و آفتی به نام حسادت که در تمام ادوار تراژدی زائیده تبعاتشان بوده برای آن ها تراژدی رقم می زند.

این کارگردان سینما یادآور شد: در ساختار فیلمنامه «ترانه های روستایی» تا حدی که از حوصله مخاطب خارج نشود از زبان شعر برای گفتگوها استفاده شده که این خود می تواند به لطافت و تازگی این فیلم سینمایی بیافزاید.

وی ادامه داد: در این سناریو از قصه ها و مثل هایی که مادربزرگان ما از کوچکی در گوشمان زمزمه می کردند و فولکلور ذهن ما را تشکیل می دهند برای نگارش فیلمنامه بهره برده ام  و از آئین ها و سنت های ریشه دار فرهنگ کهن سرزمین مان برای رقم زدن یک اثر دراماتیک و عام پسند مدد جسته ام .

علی شادروان در پایان این گفتگو به بازیگران این فیلم اشاره کرد و افزود: قهرمانان اصلی فیلمنامه «ترانه های روستایی» دو جوان زیر ۲۵ سال هستند که انشاءالله چنانچه پروانه ساخت فیلم صادر شود به مدد فراخوان عمومی از بین استعدادهای جوان دو تا از آن ها را برای بازی در این فیلم انتخاب خواهم کرد و قرار است این فیلم را در شهرستانهای شوشتر و دزفول جلوی دوربین ببرم.

بنابراین گزارش، علب اصغر شادروان متولد ۱۳۳۴ شوشتر، فارغ التحصيل بيولوژی از دانشگاه شهيد چمران اهواز است. وی با گذراندن دوره های فيلمسازی از مركز اسلامی آموزشی فيلمسازی، فعاليت سينمايی را با كارگردانی فيلم های كوتاه آغاز كرد.

۷ فیلم در کارنامه کارگردانی شادروان به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «تیر باران»، «پاتک»، «خفاش» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.