یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

به بهانه ورود سریال میکی موس به شبکه ویدئویی

میکی موس؛ موش بامزه کارتونی یا سفیر فرهنگی امریکا به جهان سوم؟!

میکی موش

سینما پرس: صابر اله دادیان/ میکی موس که سریالش به تازگی در شبکه خانگی توزیع شده است، چهره شناخته شده کارتونی برای اولین بار توسط والت دیزنی در فیلم های کوتاه چند دقیقه ای سیاه و سفید بر پرده های کوچک متحرک قرارگاه سربازان امریکایی خلق شد و بعدها به صورتی مشهورتر به سینما و سپس تلویزیون راه یافت.

شخصیت میکی موس نه تنها از آن شخصیت هایی است که چه در دیزنی لند و چه در سرتاسر هالیوود و آمریکا مرگ ندارد، بلکه با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از عمر او روز به روز در سراسر جهان بیشتر معروف می شود و تقریباً هر کودکی در اکثر کشورهای مترقی یا درحال توسعه چند سال بعد از تولد خواه ناخواه با این شخصیت کارتونی آشنا می شود.

این موش سیاه و سفید بر پشت جذابیت های ظاهری خود دست در دست سیاست مدارانی غربی دارد، که پشت پرده هنر و رسانه برای افکار عموم کودکان جهان استراتژی خودکامه طراحی می کنند، به مناسبت پخش سری جدید سریالی این کارتون، نگاهی به این شخصیت از هنگام تولد تا کنون انداخته ایم.

تولد یک موش در قلب نیویورک

مردم شهر نیویورک در شب ۱۸ نوامبر، بر روی صندلی های مخملی قرمز رنگ خود، در کولونی تئاتر شهر نیویورک، برای اولین بار بر روی پرده سینما شاهد حرکات بامزه موش ناطق ای بودند که با حرکات و صحبت هایش و همچنین شکل بسیار دوست داشتنی اش همه را به خود جذب می کرد و می خنداند.والت دیزنی طراح خلاق و صبور ، سرانجام ادعای خود را برای روئسای هالیوود در برابر چشمان صدها نفر به اثبات رساند.بله این موش کوچولو و با مزه (میکی موس ) نام داشت.

سال های کودکی و شهرت

 میکی موس اولین حیوان کارتونی مخلوق دیزنی است ، که خالقش برای رسیدن به طرح نهایی او برگه هایی به درازای  کیلومترها  طراحی کرده بود.موشی که پیش از مخالفت همسر دیزنی (لیلیان) مورتیمور ماوس نام داشت . این موش ناطق  در طی چند سال به نماد جریان اصلی صهیونیستها و یهود ها بدل شد در نهایت تبدیل شد به سیاسی ترین موش زنده ی دنیا....

میکی موس و سیاست

صهیونیست های یهود از قدیم با نام موش کثیف خوانده می شدند و سیاست صهیونیستی آمریکایی با تسلط بر جریان های هالیوودی تلاش بسیاری کردند تا موش کثیف را به موش با مزه و دوست داشتنی بدل کنند و او را به عنوان نماد و تصویر ذهنی در ذهن مخاطبین جای دهند. تام و جری ، میکی موس از ثمره های همین تلاش اند .میکی موس با پشت سر گذاشتن چندین دهه و بازی در صدها انیمیشن داستانی بلند و کوتاه امروزه جای خود را به عنوان قهرمانی مظلوم و به حق ، البته با تکیه بر همین موارد و زرنگی در ذهن مخاطبین به خوبی باز کرده است.

 ستوان یکم ،میکی موس، موش امریکایی

فعالیت سیاسی  و نظامی میکی به جایی رسید که در سال ۱۹۴۴ در جریان حمله متفقین به اروپا نام او رمز عملیات جنگ بود. همچنین تصویر او به عنوان نشان اسکادران بمب افکن سیصد و چهل و نهم ارتش آمریکا انتخاب شد.گفتنی است فعالیت سیاسی او به عنوان سفیر فرهنگی  امریکا و اسرائیل در جهان به ویژه کشور های جهان سوم ادامه دارد.

میکی حیوان دست آموز فراماسونرها

تا بحال به دستکش سفید میکی  موس دقت کرده اید؟ به دستکش های مشابهی که دست ماریو، سونیک، دافی داک و چندین شخصیت کارتونی دیگر دیزنی است چطور؟ این اشتباه بزرگی است که این موضوع را اتفاقی بدانید.ماجرا از این قرار است که در جلسات شیطان پرستی فراماسونرها همه اعضا دستکش سفید به دست دارند و این نشان از دو اتفاق مهم تاریخی بیرون آمده. و آن اینکه فراماسونرها با دست کردن دستکش سفید خود را در قتل رئیس جمهور امریکا ابراهام لینکن وهیرام، کسی که قصر با شکوه سلیمان نبی را بنا کرد تبرعه کرده اند و مدعی اند در خون انها دست نداشتند.رفته رفته در طول تاریخ این دستکش سفید به عنوان نمادی برای فراماسونرها در آمده که میکی موس یکی از پرچمداران آن است.

اقتصاد و میکی

جالب است بدانید سالانه از این موش سیاه و سفید عروسک ها و ماسک ها و اسباب بازی های زیادی در سراسر جهان ساخته و پخش می شود که تنها درصدی از آن متعلق به دیزنی و هالیوود است و کشورهای دیگر هم از آن سود می برند. رقمی که در تجارت این کالا ها تنها در تجارت دیزنی و هالیوود نصیبشان می شود بالغ بر بیش از ۵۰ میلیون دلار است و این درامد جدا از بازی های کامپیوتری و دیجیتالی و تبلیغات مجتمع های تجاری و تبلیغی است.همچنین محصولات متنوعی همچون شکلات و حتی ساعت های مچی با طرح میکی موس که تولید آن تا امروز هم ادامه دارد. پس میکی را نه تنها سیاسی ترین موش بلکه پول ساز ترین آنها در جهان نیز باید دانست.

میکی متولد آبان

در سال گذشته در بیش از ده کشور در سرتاسر دنیا از پیر و جوان و کودک گرفته تا  تاجر و هنرمند و سیاست مدار، در تاریخ ۱۸ نوامبر که مطابق بود با ۲۷ آبان ،در مکان های مختلفی سالروز تولد ۸۵ ساگی این موش جوان را جشن گرفتند.راز جاودانگی و طول عمر میکی نه استفاده از معجون خاص است نه چیز دیگر بلکه محبوبیت او در پرده ی نقره ای سینما او را تا این حد جوان و سر زنده نگاه داشته، او با سنی بیش از ۸۵ سال هنوز محبوب ترین شخصیت کارتونی در میان انسان ها و حیوانات است.

میکی و روند تولید

میکی موس در شکل ابتدایی خود در فیلم کشتی بخار ویلی که دیزنی آن را برای معرفی او ساخت شکلی متفاوت با ظاهر امروزی اش داشت و حتی در آن از دستکش های سفید هم خبری نبود.والت دیزنی برای تسلط داشتن بر روی ارائه هرچه بهتر میکی حتی تا سالیان سال صدا پیشگی او را هم خود به عهده داشت.از آن تاریخ تا کنون صدها قسمت و اپیزود از روی شخصیت ماندگار او کار شده که همه تحت امتیاز کمپانی والت دیزنی بوده است، اعم از سریال ها،نسخه های سینمایی،سه بعدی های کوتاه و بلند و ...اما نباید فراموش کرد که میکی حاصل کار خلاقه ی یک هنرمند واقعی است که به زعم بسیاری ،عاری از دورویی ها و سیاست های کثیف روئسای هالیوود و زمام داران امر بود.خالق تمام شخصیت های ماندگار کارتون و خاطره انگیز و همچنین برنده ۳۲ جایزه اسکار،کسی که هنر انمیمیشن را به صنعتی جهانی بدل کرد و این هنر را به بالاترین سطح خود در طول تاریخ رسانید.........والتر الیاس دیزنی.

نظرات

  • معین ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۳:۵۵
    6 1
    سلام. به این موضوع دقت داشته باشید که والتر دیزنی خود از اعضای فراماسونری و ضمن ان از حامیان هم جنس بازی در امریکا بوده است . چطور ممکن است فردی خالی از سیاستها و دورویی ها باشد،درحالی که تمام کارهای انیمیشنی او هم گام با سیاستهای دولت امریکا بودده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.