دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴

در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح شد

اظهارات سوال برانگیز رئیس سازمان سینمایی در باب قهر و آشتی مسئولان و نمایندگان ملت با سینما

حجت اله ایوبی*

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از نمایندگان مجلس و تمامی دولتمردان خواست تا با سینما آشتی کنند! این سخنان در حالی ادا می شود که اقدام اخیر نمایندگان مجلس در توقف دو فیلم حامی فتنه با واکنش ها و اظهار نظرات غیر کارشناسی توسط برخی و رسانه ها و جریان خاص سینمای ایران روبرو بوده و اساسا مجلس طی مدت گذشته در زمان تصویب بودجه تعامل خوبی با سازمان سینمایی داشته است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در بخشی از این مراسم حجت‌الله ایوبی تصریح کرد: الان وقت آشتی مدیران با سینما است و اگر قبول داریم جزو چند کشور دارای سینما هستیم که هستیم حالا نوبت این است که به کمک سازمان سینمایی بیایند.

وی با اشاره به این که یکی از دل مشغولی های من یکی از مشکلات انجمن سینمای جوان و فیلم‌های کوتاه، که همان دیده شدن فیلم ها است، افزود: «سینمای هنر و تجربه، یک تجربه با امکانات بسیار اندک است ما بیش از ۳۰۰ سالن سینما داریم که تعداد کمی از آنها را می‌توانیم به هنر و تجربه اختصاص دهیم. اما با این وجود خوشحالم که هنر و تجربه خوب آغاز شده است و امیدوارم با حمایت شما جوانان و مدیران و مسئولان و اهالی سینما بتواند در راهی که قدم نهاده موفق شود و بخشی از هنری که آفریده می‌شود در آن دیده شود و بر تعداد سالنهای هنر و تجربه نیز افزوده شود.»

وی ادامه داد: با صدای بلند می‌گویم که بودجه سازمان سینمایی ناچیز است و با این بودجه ناچیز نمی‌توان کاری کرد و اگر انجمن سینمای جوان همین بودجه کم را به شهرستان‌ها و جوانان خلاق اختصاص داده کار بزرگی انجام داده است.

سینماگران جوان می‌توانند با زبان تصویر فرهنگ و تمدن ایرانی را به گوش تمام دنیا برسانند

ایوبی با تاکید بر اینکه برای دیده شدن فیلم کوتاه نیازمند کمک سازمان‌های مختلف هستیم، خاطر نشان کرد: «برای دیده شدن فیلم‌های کوتاه به کمک صدا و سیما نیازمندیم تا بتواند بهترین نقش را برای دیده شدن کارهای خلاقانه جوانان داشته باشد. می‌دانم کشورهای اطراف در آرزوی داشتن این جوانان بسر می برند و در ایران تعداد آنها بسیار فراوان است. اگر حتی بپذیریم که همه حرف‌های خوب دنیا گفته شده مطمئن باشید بسیاری از این حرف‌ها به گوش بسیاری نرسیده و زبان تصویر بهترین زبان برای رساندن این حرف‌ها به گوش جهانیان است. من مطمئن هستم که سینماگران جوان می‌توانند با زبان تصویر فرهنگ و تمدن ایرانی را به گوش تمام دنیا برسانند.»

مفتخریم که به جای زبان گلوله با هنر ارتباط برقرار می‌کنیم

وی در ادامه صحبت های خود بیان داشت: «امروزه در برخی نقاط دنیا با زبان گلوله صحبت می‌کنند اما در ایران مفتخریم که به جای زبان گلوله با هنر ارتباط برقرار می‌کنیم و مردم ما نشان داده اند سینما را دوست دارند و گیشه‌ها نیز پررونق شده است. من از تمامی مسئولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس می خواهم که با سینما آشتی کنند و سینما را جدی تر بگیرند و نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند اگر قبول داریم زبان سینما معجزه می‌کند و جزو چند کشور دارای سینما هستیم باید به جوانان کمک کنیم.»

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.