دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

دیروز در پی شکایت روح الله شمقدری صورت گرفت

محکومیت خبرگزاری ایرنا در محاکم قضایی/ دست پاکی مدیریت سابق سینمایی کشور بار دیگر ثابت شد

گفتگوی اختصاصی با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور

سینماپرس: روز گذشته در پی شکایت روح الله شمقدری ، مدیر عامل خبرگزاری جمهوری سلامی ایران(ایرنا) به دلیل اتهامات کذب مالی به وی از سوی دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، بهزاد ابتهاج وکیل روح الله شمقدری مدیر عامل موسسه مرآت هنر با ارائه اطلاعات کامل تری از این خبر به خبرنگار سینماپرس گفت: سال گذشته در همین روزها خبرگزاری ایرنا مطالبی را مبنی بر پرداخت برخی مبالغ توسط جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی به برادرش روح الله شمقدری تحت عنوان کمک بلاعوض منتشر نمود که منجر به پیگیری ایشان در مراجع قضایی گردید.

وی افزود: پس از طرح شکایت موکل بنده در دادسرای فرهنگ و رسانه تحقیقات گسترده ای آغاز گردید که سرانجام پس از حدود یکسال کیفرخواست علیه جناب خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) صادر گردید و با توجه به رسانه ای بودن متشاکی موضوع روز گذشته در دادگاه مطبوعات مورد بررسی نهایی قرار گرفت.

ابتهاج اظهار داشت: در دادگاه دیروز که در محضر هیأت های محترم قضایی و منصفه مطبوعات تشکیل شد عمل ایرنا در انتشار اینگونه اخبار  نشر اکاذیب به قصد تشویش افکار عمومی تشخیص داده شد و خبرگزاری مربوطه مجرم اعلام گردید.

وکیل شمقدری گفت: البته شکایت از این خبرگزاری ابعاد دیگری نیز داشت و حضور مدیر عامل ایرنا به دلیل وجود شاکیان حقیقی و حقوقی دیگری نیز بود؛ اگرچه به دلیل اهمیت موضوع، شکایت آقای شمقدری در اولویت اول مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طبق مجازات اسلامی مجازات اینگونه جرم های قضایی و کیفری تا دو سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محکومیت مرتکب به اعاده حیثیت است که تشخیص نوع مجازات از اختیار قاضی رسیدگی کننده است و تصور می شود تا ۱۰ روز دیگر حکم نهایی صادر خواهد شد.

ابتهاج گفت: البته مدیر عامل محترم ایرنا با اعلام اینکه مسئول خاطی را به دلیل این اتهام پراکنی از مسئولیت خود عزل نموده و خواهان جلب رضایت شاکی است در تعابیر حقوقی به جرم بارز خود اقرار نیز نموده است.

شایان ذکر است بر اساس برخی شنیده های خبرنگار سینماپرس روح الله شمقدری سال گذشته همچنین از یک روزنامه سینمایی و نیز یک سایت مطرح خبری و تحلیلی به دلیل طرح همین اتهامات در دادسرای رسانه شکایت نموده است که در حال حاضر در مرحله نهایی بازپرسی بوده و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک در دادگاه صالحه مطبوعات بررسی و به عاقبت خبرگزاری ایرنا دچار شوند.

این گزارش حاکیست در مهرماه ۱۳۹۲ در حالیکه مدیران جدید دولت تدبیر و امید جایگزین جواد شمقدری و همکارانش در سازمان سینمایی گردیدند، به ناگاه برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری ایرنا که رسانه رسمی دولت یازدهم به حساب می آید با انتشار برخی اخبار کذب و اتهام زنی های بی اساس موجی را علیه شمقدری و سایر اطرافیان وی نزد اهالی سینما و افکار عمومی جامعه راه انداختند که اگر چه به واسطه ذهن آگاه و هوشمند خانواده بزرگ سینما و شناخت عموم مردم از دست پاکی و عملکرد دلسوزانه سینماگران و مدیران ارزشی دولت نهم و دهم هیچ تأثیری را دربر نداشت لیکن منجر به طرح شکایاتی گردید که بعد از تحقیقات کامل، دروغین بودن آنها بار دیگر ثابت شد.

این در حالیست که این روزها برخی سینماگران وابسته به جریان خاص و تمامیت خواه سینما که همواره با رویکرد سیاسی خود فضای غیر آرامی را برای فعالان سینما ایجاد نموده اند به واسطه فشار بر کارکردهای نظارتی بر مجلس بر سر اکران فیلمهای حامی فتنه، همچنان در گفتگوهای رسانه ای خود با عصبانیت نسبت به مدیران سابق سازمان سینمایی سخن گفته و در صدد تخریب همه تلاشهای صورت گرفته هستند.

 

 

نظرات

  • فاطمه ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ - ۱۰:۵۴
    4 2
    محکومیت بی سروصدا که فایده نداره !!همونطور که اون موقع جوسازی کردن ، حالا هم بیان و این خبر رو پخش کنن
  • مریم ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۲:۲۱
    0 0
    سلام بله درسته! در پراکنی تهمت بوق وکرنا بر می دارند اما در محکومیت بی سروصدا! آنانکه برای خدا قدم بر می دارند در راه او جان برکف و با خدا معامله می کنند. اما کسانی که راحت با آبروی مردم بازی می کنند آیا می دانند که دنیا دار امتحان است .....؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.