دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

نامزدهای احتمالی جوایز اسکار ۲۰۱۵ کدامند؟

مراحل ساخت تندیس اسکار

فارس: در حالی که ۴ ماه دیگر تا برگزاری هشتاد و هفتمین مراسم اسکار باقی است، گمانه‌زنی درباره بخش‌های مختلف این رقابت‌ها بالاخص بخش بهترین فیلم سال شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، با آنکه هنوز بیش از سه ماه دیگر تا اعلام اسامی نامزدهای جوایز اسکار باقی است، گمانه‌زنی‌ها در این باره بالاخص در بخش بهترین فیلم آغاز شده است.

البته همچون سال‌های قبل، بازار گمانه‌زنی‌ها در فصل اعطاء جوایزی چون بفتا، گلدن گلوب، اتحادیه نویسندگان، بازیگران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان آمریکا و ... داغ‌تر شده و منتقدان هر یک با انتشار فهرست برندگان احتمالی، تلاش می‌کنند که رکورد ۷۵ تا ۸۰ درصد را دراین پیش‌بینی‌ها بکشند و رکورد جدیدی را به نام خود به ثبت رسانند.

اگرچه برخی از منتقدان پیش‌بینی نامزدهای هفتاد و هفتمین دوره از جوایز اسکار را ۴ ماه پیش از برگزاری این مراسم، تلاشی نه چندان منطقی می‌دانند ولی آنچه مسلم است موفقیت و شانس بالای فیلم‌هایی چون «خباثت ذاتی» به کارگردانی «پل توماس اندرسون»، «بچگی» ساخته «ریچارد لینکلتر»، «شکارچی روباه» ساخته «بنت میلر»، «هتل بزرگ بوداپست» ساخته «وس اندرسون»،«بین ستاره‌ای» ساخته «کریستفر نولان» و «مرد پرنده‌ای» ساخته «آلخاندرو ایناریتو» است.

سینما آمریکا از سال ۲۰۰۷ که فیلم‌هایی چون «آنجا خونی ریخته خواهد »، «برای پیرمردان کشوری وجود ندارد» «زودیاک»و «ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد ترسو» به نمایش درآمد، تاکنون، طی یک‌ سال تا این اندازه قوی ظاهر نشده است.

در زیر نگاهی داریم به فیلم‌های مطرح سینمای آمریکا در یک سال گذشته :

_«خباثت ذاتی» به کارگردانی «پل توماس اندرسون»:

فیلم سینمایی «خباثت ذاتی» که از روی کتابی به همین نام نوشته «توماس پینچون» ساخته شده است، داستان کاراگاهی را روایت می‌کند که در حال تحقیق بر روی پرونده ناپدید شدن یک دختر است.

«پل توماس اندرسون» که به گفته منتقدان سینمایی در این فیلم تجربه موفقی داشته است، پیش از این نیز با دو فیلم «مرشد» و «آنجا خونی به پا خواهد شد» نیز در سینما قوی ظاهر شده است.

این فیلم جنایی محصول کمپانی «برادران وارنر» است و قرار است دوازدهم دسامبر در آمریکا و از ماه ژانویه ۲۰۱۵ اکران جهانی شود.

در این فیلم بازیگران موفقی چون «جاش برولین» و «جاکوئین فونیکس» ایفای نقش کرده‌اند.

_«بچگی» ساخته «ریچارد لینکلتر»:

این فیلم که تاکنون در چند جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمده و در جشنواره فیلم برلین به شدت توجه منتقدان را به خود جلب کرد اکنون به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی جوایز اسکار مطرح است.

«بچگی» یا «پسر بچگی» داستان کودک شش ساله‌ای به نام « مِیسون» است که به همراه مادر و خواهرش، سامانتا، در تگزاس زندگی می‌کند. پدرش به تازگی آن‌ها را ترک کرده است. فیلم، زندگی مِیسون و خانواده‌اش در طول ۱۲ سال آینده که طی آن به یک مرد تبدیل می‌شود،را دنبال می‌کند.

«ریچارد لینکلیتر»، کارگردان این فیلم یکی از مهمترین سینماگران مستقل امروز سینمای آمریکاست که بیش از همه برای سه‌گانۀ عاشقانه «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه شب» شهرت دارد.

_«شکارچی روباه» ساخته «بنت میلر»:

این فیلم براساس داستان واقعی زندگی «برادران شولتز»، دو ققهرمان کشتی المپیک و جهان ساخته شده است.

دو قهرمانی که بارها با قهرمانان کشتی ایران در مسابقات جهانی در وزن‌های ۷۴ و ۸۲ کیلو  پیکار کرده‌اند.

کارگردان ۴۷ ساله این فیلم که علاقه خاصی به ساخت فیلم‌های ورزشی دارد، با آنکه ۴ فیلم بیشتر در کارنامه کاری خود ندارد ولی از همان ابتدا مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

«کاپوتی» و «مانی بال» دو ساخته دیگر این کارگردان از جمله فیلم‌هایی است که طی سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ میلادی نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم سال شد.

_ «هتل بزرگ بوداپست» ساخته «وس اندرسون»:

این فیلم هشتمین ساخته «وس اندرسون» است و داستان آن که در سال ۱۹۳۰ میلادی اتفاق می‌افتد درباره قدرت گرفتن دولتی فاشیست شعله‌ور شدن جنگی بزرگ است.

هتل بزرگ بوداپست به واسطه تلاش فراوان مهماندار و شاگردش به یکی از برترین تفریحگاه‌های اروپا تبدیل شده است. یکی از مشتریان همیشگی هتل می‌میرد و یک نقاشی ارزشمند به مهماندار می‌رسد، با این اتفاق همه چیز تغییر می‌کند.

این فیلم که توانسته توجه منتقدان سینمایی را به خود جلب کند، در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین نیز توانست جایزه خرس نقره‌ای فیلم برگزیده هیأت داوران را از آن خود کند.

_«بین ستاره‌ای» ساخته «کریستفر نولان»:

این فیلم علمی تخیلی با بازی بازیگران مطرحی چون «متیو ماکاناهی»، «آن هاتاوی»، «جسیکا چاستین» و «مت دمون» ساخته شده است.

«بین‌ستاره‌ای» داستان گروهی جهانگرد است که در سفری بین ستاره‌ای از یک کرم‌چاله تازه کشف‌شده برای گذر از محدودیت‌های انسان‌ها در سفر فضایی و فتح مسافت‌های دور و فراتر از درک علمی استفاده می‌کنند.

این فیلم اولین تجربه کارگردانی «کریستفر نولان» پس از ساخت «شواله به پا می‌خیزد» در سال ۲۰۱۲ میلادی است.

«بی‌خوابی»، «بتمن آغاز می‌کند» و «شوالیه تاریکی»  از دیگر فیلم‌های این کارگردان انگلیسی‌الاصل هالیوود است.

_ «مرد پرنده‌ای» ساخته «آلخاندرو ایناریتو»:

 این فیلم که امسال در افتتاحیه هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز و اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد، یک کمدی سیاه با بازی «مایکل کیتون» است. «مرد پرنده‌ای» داستان یک ابر قهرمان اسطوره‌ای است که باید با خود و خانواده‌اش برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، کنار بیاید.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به «زک گالیفیاناکیس»، «ادوارد نورستون»، «آندره رایزبورو»،«اما استون» و «نائومی واتس» اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، اسامی نامزدهای هشتاد و هفتمین دوره از جوایز اسکار ۲۵ ژانویه ۲۰۱۵ اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.