دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸

علاوه بر بازدید از فیلم سام قریبیان

احسانی در پشت صحنه فیلم‌ سامان مقدم / در آثار اجتماعی نباید حس ناامیدی به جامعه تزریق شود

محمد احسانی

سینماپرس: معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در ادامه بازدیدهای خود از پشت صحنه فیلم‌های سینمایی از دو فیلم «۳۶۰ درجه» و «نهنگ عنبر» بازدید کرد.

به گزارش سینماپرس، "محمد احسانی" صبح دوشنبه ۲۸ مهر با حضور  در پشت صحنه فیلم " ۳۶۰ درجه " به کارگردانی "سام قریبیان " با دست اندرکاران این اثر سینمایی به بحث و گفت وگو نشست.

 محمد احسانی دراین دیدار با اشاره به  ثبت بیش از ۱۴۰ تقاضا   برای دریافت پروانه ساخت گفت : شورای پروانه ساخت ضمن درک  این  شور و علاقه دربین متقاضیان جوان باید مراقبت کند که نسبتی منطقی بین  تعداد تولیدات و توان اکران و نمایش خانگی  بر قرار شود تا در آینده شاهد  تولید آثاری با کیفیت و تماشاگر پسند باشیم.

وی در خصوص  فیلم " ۳۶۰ درجه" گفت : سوژه های اجتماعی که روابط پلیسی قصه محور و حادثه محور و قهرمان دارند، باعث ارتباط مخاطب با فیلم می شوند؛ که به نظر می رسد این موارد در فیلم سام قریبیان رعایت شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور قریبیان پدر در ساخت این فیلم گفت : امید وارم از ترکیب سوابق حر فه ای قریبیان پدر با شور  و  جوانی  قریبیان  پسر نتیجه خوبی حاصل شود.

وی همچنین اشاره کرد  که  ساخت این فیلم در زمان خوبی شروع شده و می تواند به  جشنواره فیلم فجر  برسد.

" سام قریبیان" با اشاره به برنامه ریزی دقیق در کار ساخت اثر خود  گفت : این فیلم روز  ۲۵ مهر کلید خورده و مطابق برنامه در ۵ آذر  به پایان خواهد رسید و  تدوین همزمان آن از روز گذشته آغاز شده و در ۱۰ آذر مونتاژ این فیلم به اتمام  خواهد رسید و ما از اواسط آذر فیلم کامل را در اختیار خواهیم داشت.

وی حضور مسئولین سازمان سینمایی در پشت صحنه فیلم ها را حمایت معنوی دولت از آثار سینمایی دانست و از " محمد احسانی " به خاطر اهتمام به این حرکت خجسته  قدر دانی کرد.

" ۳۶۰ درجه" داستان یک جوان از طبقه عادی جامعه است که نا خواسته وارد بازی  غیر معمول و خطرناکی می شود و با ورود پلیس به ماجرا داستان قصه فیلم رقم می خورد.

در این فیلم که تهیه کننده آن فرامرز  قریبیان  است، " میترا حجار "، " میلاد کی مرام"، " امیر آقایی"، " بهاره رهنما"، " بابک کریمی "، " رضا رویگری "، " پریناز ایزد یار "، " مسعود فروتن " و " حبیب اسماعیلی " ایفای نقش دارند.

بازدید احسانی از پشت صحنه «نهنگ عنبر»

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در ادامه بازدیدهای خود از پشت صحنه فیلم های سینمایی  ظهر امروز – ۲۸ مهر - از پشت صحنه فیلم «نهنگ عنبر »  به کارگردانی سامان مقدم  بازدید و از نزدیک در جریان ساخت این فیلم قرار گرفت.

معاون ارزشیابی و نظارت  سازمان سینمایی با اشاره باینکه نشان دادن مشکلات و معضلات بخشی از سینمای اجتماعی است و نه همه آن، گفت:  سینمای اجتماعی ژانری پر مخاطب و مورد علاقه کارگردانان است که در این گونه از سینما باید از لحن و مضامین متنوع استفاده کرد و نکته مهم در فیلم های اجتماعی این است که ضمن بیان دقیق مسائل اجتماعی، به مخاطب حس نا امیدی  از خود  یا از جامعه خود تزریق نشود.  

"نهنگ عنبر " داستان فراز و نشیب زندگی یک مرد میانسال  به نام ارژنگ صبوری  از کودکی تا به امروز است که در قالب کمدی اجتماعی ساخته می شود. فیلمنامه این اثر کار مانی باغبانی و مونا زاهد است و باز نویسی فیلمنامه را سامان مقدم  به انجام رسانده است. در این فیلم که به تهیه کنندگی و کارگردانی سامان مقدم ساخته می شود، " رضا عطاران"، " مهناز افشار"، ویشکا آسایش "، " رضا ناجی "، "هانیه توسلی "، " نادر سلیمانی " " امیر حسین رستمی "، "امید روحانی " و "حسین سلیمانی " بازی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.