چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

داوود بیدل سراغ «ورود اسلام به ایران» رفت

داود بیدل در جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی«روزگاری عشق و خیانت»

این کارگردان درباره سریال "شهر سفید" به «نسیم» گفت: فیلمنامه را با همکاری علی حدادی می‌نویسم و شکل درام تاریخی دارد

داوود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها درگیر نگارش دو کار سینمایی و یک کار تلویزیونی است به خبرنگار «نسیم»، گفت: هر سه کار در مرحله تحقیق قرار دارند. تحقیقات برای نگارش طرح اولیه صورت میگیرد و بعد از اینکه طرح اولیه تدوین شد آن گاه با استفاده از یک گروه فیلمنامه نویس زبده فیلمنامه کار نوشته میشود.

*دو فیلم سینمای ام مضمون اجتماعی دارند

بیدل افزود:«هر دو کار سینمایی ام درونمایه اجتماعی دارند. یکی از کارها که "گربه" نام دارد و وقت بیشتری از من گرفته در گونه سینمای کمدی جای میگیرد. مضمون فیلمنامه بر محوریت یکی از ویژگیهای حیوانی به نام گربه استوار است و به عبارتی خصلت گربه است که فانتزی کار را شکل میدهد.

کارگردان فیلم سینمایی "روزگاری عشق و خیانت" ادامه داد: دیگر طرح سینمایی ام مضمونی به مراتب تلخ تر دارد. این طرح درباره فضایی است که در روابط میان جوانان این روزها شاهدش هستیم. البته منظورم از روابط رابطه با جنس مخالف نیست بلکه بر سطحی بودن دوستیها و رفاقتهای دختر و پسران هم جنس تمرکز کرده ام.

*فیلمنامه سریال "شهر سفید" را می نویسیم

بیدل که سابقه ساخت سریال "قاب خاطره" را برای تلویزیون دارد پیرامون مضمون سریالی که نگارش آن را در دستور کار قرار داده به «نسیم» گفت: این سریال "شهر سفید" نام دارد و فیلمنامه آن را با همکاری علی حدادی می نویسم و در مرحله تحقیق فیلمنامه منصور براهینی به ما کمکهای قابل توجهی کرده است.

بیدل درباره مضمون "شهر سفید" اظهار داشت: این کار در گونه درامهای تاریخی جای می گیرد. داستان در دوره ساسانیان روایت میشود و از زمان نامه پیامبر(ص) به خسروپرویز تا زمان ورود اسلام به ایران را روایت میکند.

* هنوز به فاز انتخاب لوکیشن نرسیده ام

این کارگردان درباره محاسبات مربوط به فیلمبرداری این اثر افزود: هنوز به فاز انتخاب لوکیشن نرسیده ام اما از آنجا که به پروسه طراحی جلوه های ویژه رایانه ای و ویژوال افکتهای انیمیشن گونه مسلط هستم از همان زمان نگارش فیلمنامه محاسبات لازم مربوط به اینکه چه تصویرسازی با رایانه انجام میشود و چه تصویرسازی باید زنده گرفته شود را انجام میدهم و برای همین به هنگام تولید هم کارم راحتتر انجام می پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.