جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

علی قوی تن در گفتگو با سینماپرس

فیلمبرداری «آسمان آبی مادرم» سه روز دیگر تمام می شود/ توافق با گروه «هنر و تجربه» برای نمایش سه فیلم

علی قوی تن در نشست فیلم آفتاب مهتاب زمین در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: علی قوی تن کارگردان سینما صبح امروز از اکران فیلم سینمایی «آفتاب، مهتاب، زمین» در سیزده آبان ماه در گروه هنر و تجربه خبر داد و در مورد دیگر اثرش گفت: فیلمبرداری «آسمان آبی مادرم» سه روز دیگر تمام می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین خبر از فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» اظهار داشت: قرار است هفته آینده به تهران بازگردیم و برای تدوینگر، صداگذار و ساخت موسیقی این فیلم تصمیم بگیریم. 

قوی تن  ادامه داد: ابتدا قرار بود این فیلم را برای جشنواره کودک ونوجوان اصفهان آماده کنیم که بروز حادثه ای برای بازیگر نقش اصلی فیلمبرداری را به تعویق انداخت و حالا قرار است این فیلم را برای سی وسومین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم.

بنابراین گزارش،  در خلاصه داستان «آسمان آبی مادرم» آمده است:

سارا و پسرش امیر در میان کوههای خشک و خشن زندگی می کنند و برای حفظ معدن زغال سنگ خود با موانع و سختی هایی مواجه می شوند اما امیدشان را از دست  نمی دهند.

کارگردان «نسکافه داغ داغ» همچنین در مورد سه فیلم دیگر خود توضیح داد: در پی توافقات انجام گرفته با گروه هنر و تجربه مقرر شد سه فیلم سینمایی «بازگشت»، «پرواز بادبادک ها» و «آفتاب ، مهتاب، زمین» در این گروه به نمایش در آید.

قوی تن ادامه داد: بر همین اساس فیلم سینمایی «آفتاب، مهتاب، زمین» سیزده آبان به در سینماهای همین گروه اکران می شود.

  بنابراین گزارش، «آفتاب، مهتاب، زمین» یک ملودرام اجتماعی درباره دختر دانشجویی است که بخشی از خاطرات کودکی خود را مرور می‌کند...

 صدف بهشتی، مهسا معرفتی، حسين محمديان، شادی محمدپور، محمود مرتضايی، توحيد رستمی و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

وی در همین زمینه گفت: من از ابتدا با اکران سراسری این سه فیلم در سینماها به صورت مرسوم موافق نبودم چرا که این سه فیلم را برای فروش گیشه نساختم و همواره در ساخته هایم سعی دارم، فیلم های ارزشی و فرهنگی بسازم که حرف و پیام های خاصی را مطرح و عنوان می کنند.

قوی تن ادامه داد: فیلم هایم را به هیچ وجه برای سرگرم کردن مخاطب نمی سازم و مخاطبان حرفه ای و خاص سینما نیز همواره نیازمند پاتوقی هایی هستند  تا بتوانند در آن مکان فیلم های خاص خود را تماشا کنند.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد:  وقتی عده ای به فیلم های خاص علاقه دارند و شرایط دیدن فیلم برایشان فراهم شود به تدریج تعداد مخاطبان این دسته از فیلمها افزایش می یابد و ذائقه مخاطب ارتقاء پیدا می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.