شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

موفقیتی دیگر برای سینمای ایران

«بادیگران» جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا را از آن خود کرد

پوستر فیلم با دیگران

سینماپرس: هیأت داوران فستیوال بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا، فیلم «با دیگران» ساخته‌ی ناصر ضمیری را به عنوان بهتریم فیلم بلند این فستیوال برگزید.

به گزارش سینماپرس، هفدهمین دوره‌ی فستیوال بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ۱۸ مهر فعالیت خود را در شهر ترنتو در ایتالیا آغاز کرد و روز ۲۹ مهر با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

هیأت داوران این دوره از فستیوال «مذهب امروز» که محمد گذرآبادی، استاد دانشگاه سوره در رشته‌ی فیلمنامه‌نویسی، از اعضای آن بود، فیلم «با دیگران» ساخته‌ی ناصر ضمیری را به عنوان بهتریم فیلم بلند این فستیوال برگزید و جایزه‌ی ویژه‌ی خود در بخش فیلم کوتاه را به فیلم «رنگان ۹۹» ساخته‌ی تیام یابنده اختصاص داد. همچنین جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران شهر ترنتو به فیلم «تمام زمستان‌هایی که ندیدم» ساخته‌ی امید خوش‌نظر رسید.

فستیوال بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» در سال ۱۹۹۷ کار خود را در ایتالیا آغاز کرد و از همان بدو تولد به عنوان تنها جشنواره‌ی بین‌المللی با موضوع ارتباط سینما و مذهب، در راستای نشر صلح و دوستی و تقویت گفت‌وگوی بین ادیان شناخته شد.

گسترش فرهنگ صلح، همزیستی و گفت‌وگوی بین مردم، ملت‌ها، ادیان و فرهنگ‌ها از مهم‌ترین و عمده‌ترین اهداف این جشنواره است که در راستای تحقق آن فعالیت می‌کند.

این جشنواره ابتدا در شهر ‌ ترنتو واقع در شمال ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد و با حمایت استانداری، شهرداری و فرمانداری استان ترنتینو رشد و گسترش یافت تا اینکه امروز  دامنه فعالیت‌های خود را به میلان و بولزانو در شمال و همچنین رم و نومادلفیا در مرکز ایتالیا گسترش داده است.

کشور واتیکان نیز با توجه به این که در خصوص گفت‌وگوی بین ادیان مدت زمانی است که فعالیت‌های خود را گسترش داده است، در چند سال اخیر کمک‌های مالی و معنوی خود را به این جشنواره معطوف داشته و امکانات خود مانند کلیساها  و دانشگاه‌ها را در اختیار این جشنواره می‌گذارد.

کارگردان‌های برجسته‌ی ایرانی مانند کیانوش عیاری و رسول صدرعاملی نیز با این جشنواره همکاری داشته و فیلم‌های آنان پیش از این در آن به نمایش گذاشته شده است.

سینمای کشورمان در هفدهمین دوره‌ی این رویداد سینمایی با فیلم‌های بلند «با دیگران» ساخته‌ی ناصر ضمیری و «سرانگشتان یک فرشته» ساخته‌ی محسن آقالر و فیلم‌های کوتاه «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» ساخته‌ی امید خوش‌نظر، «و اینک انسان» ساخته‌ی ایرج محمدی‌رزینی، «رقص بادکنک‌ها» ساخته‌ی سید سجاد موسوی، «لبیک» ساخته‌ی وحید امیرخانی، «زمزمه‌های گل شمعدانی» ساخته‌ی حمیدرضا مزرعه‌خطیری، «رنگان ۹۹» ساخته‌ی تیام یابنده و « فرزند چهارم» ساخته‌ی وحید موسائیان حضوری چشمگیر داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.