یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵

ایده‌های غلط برای کراننبرگ، لینچ، اسکورسیزی و کاپولا

پنج فیلم احمقانه هالیوودی که هرگز ساخته نشد/ از «ارباب حلقه‌ها»ی کوبریک تا «بتمن» آرنوفسکی!

هالیوود*

سینماپرس: در تاریخ سینمای جهان فیلم های ضعیف بسیاری ساخته شده اند اما پنج فیلم که در حد ایده ماندند و اگر ساخته می شدند حالتی احمقانه پیدا می کردند وجود دارند که کارگردانان شهیری چون کوبریک، لینچ، کراننبرگ و اسکورسیزی قصد ساخت آنها را داشته اند!

در تاریخ هالیوود فیلم های احمقانه زیادی ساخته شده اند و کارگردانانی چون ادوارد وود سرآمد ساخت این فیلم ها بوده اند.

در این میان برخی فیلم ها نیز در نیمه های راه متوقف شده اند و کمپانی ها جلوی ضرر بیشتر را گرفته اند تا علاوه بر مال آبرویشان نیز نرود.

با این حال برخی فیلمها آنقدر احمقانه به نظر رسیده اند که قبل از شروع تولید آنها لغو شده و نکته جالب اینجاست که کارگردانانی صاحب نام داشته اند.

در این فهرست پنج فیلم مشهورتر چنین فیلم هایی آورده شده است:

ارباب حلقه ها با بازی بیتل‌ها و به کارگردانی کوبریک!

هالیوود*

کوبریک قرار بود ارباب حلقه ها را با گروه موسیقی بیتل ها که آن روزها در اوج شهرت بودند کلید بزند و هر یک از بیتل ها یکی از شخصیتهای فیلم می شد. همه چیز خوب پیش رفت تا این که جی آر تالکین؛ نویسنده ارباب حلقه ها به شدت با حضور بیتل ها به ویژه لنون در فیلم مخالفت کرد.

تلاش ها برای متفاعد کردن وی به جایی نرسید و سالها بعد پیتر جکسون آن را به بهترین شکل ممکن ساخت.

جکسون در این باره گفته است که اگر کوبریک فیلم را ساخته بود وی دیگر اقدام به ساخت آن نمی کرد و حالا جای سه فیلم خوب در کارنامه اش خالی بود!

بتمن به روایت آرنوفسکی

هالیوود*

فرانک میلر نویسنده شهر گناه پیشنهاد ساخت بتمن را به آرنوفسکی زمانی داد که وی فیلم انتقادی «مرثیه ای بر یک رویا» را ساخته بود.

آرنوفسکی کار را به شرطی قبول کرد که از بتمن چهره ای جدید و خونخوار به نمایش بگذارد و بتواند فساد گاتهم را به راحتی و بدون ممیزی نشان دهد!

از آنجا که ساخته اخیر این فیلمساز با نام نوح فیلمی به شدت روان پریشانه است باید خدا را شکر کرد که با شرایطش موافقت نشد وگرنه نولان بعید بود سه گانه عالی خود را با این کاراکتر بسازد!

گانگسترهای نیویورکی اسکورسیزی

هالیوود*

سال ۱۹۷۰ مارتین اسکورسیزی کتابی را با نام «باندهای نیویورکی: تاریخ رسمی مردگان» نوشته جان ازبرن خواند که خیلی بر وی تاثیر گذاشت و تصمیم به ساخت فیلمی از روی آن گرفت.

وی از برخی جوانان یک گروه موسیقی استفاده کرد اما در همان اوان پیش تولید به قدری از بازی نچسب انان زده شد که عطای فیلم را به لقایش بخشید و سالها بعد فیلم تاثیرگدار «دار و دسته نیویورکی» با بازی دی کاپریو و دانیل دی لوییس را از روی آن ساخت.

توریست به تهیه کنندگی کاپولا

هالیوود*

یک داستان عجیب غریب تخیلی با ساختار موج نویی به قلم کلر نوتو که کاپولا تهیه کنندگی آن را بر عهده گرفت اما پس از تعویض کارگردانان مختلف در پایان ساخت آن منحل شد و به دلیل سختی اجرا در اقتباس هنوز هم ساخته نشده است.

جنگ ستارگان با کارگردانی دیویدها!

هالیوود*

چهارمین قسمت جنگ ستارگان «انتقام جدای» نام داشت که به دلیل مشغولیت جورج لوکاس کارگردانی ان را ابتدا به دیوید کراننبرگ و سپس به دیوید لینچ سپرد و هر دوی این کارگردانان اپر چه مشتاق به ساخت فیلم بودند به دلیل قدرت ساختاری فیلم قبلی نگران شکست شدند و پروژه متوقف ماند تا این که سری دوم آن کلید زده شد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.