سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲

ویژگی‌های مدیریت جدید رسانه ملی/ ۱

تهیه کننده«میوه ممنوعه»: برنامه ریزی مدیر جدید صدا و سیما باید با شناخت کامل از رسانه های تعاملی انجام شود

اسماعیل عفیفه

سینماپرس: اسماعیل عفیفه تهیه کننده با سابقه تلویزیون پیرامون ویژگی های مدیر جدید سازمان صدا و سیما گفت: «اولین و مهمترین ویژگی که مدیر رسانه ملی باید دارا باشد آگاهی و شناخت کامل از انواع رسانه ای نوین و تعاملی است تا بتواند برنامه ریزی اصولی ارائه نماید.»

عفیفه در ادامه صحبت های خود در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «مدیر جدید صدا و سیما باید شناخت کاملی از فضای رادیو و تلویزیون برای مدیریت کردن آن داشته باشد؛ چرا که عدم شناخت از این حوزه می تواند آسیب های اجتماعی عمیقی بر جامعه وارد کند. »

تهیه کننده سریال «میوه ممنوعه» ضمن تاکید بسیار بر شناخت مدیر از فعالیتهای هنری و رسانه به صورت تخصصی بیان داشت: «مدیر باید با فضای فعلی و نوین رسانه در سطح دنیا آشنا و بر این واقعیت آگاه باشد که صدا و سیما تنها رسانه برای ارتباط با مردم در جامعه نیست ومردم با شبکه های اجتماعی بسیاری به عنوان رسانه های تعاملی نیز در ارتباط هستند. »

عفیفه در ادامه افزود: «شبکه های اجتماعی به لحاظ خبررسانی از شبکه های تلویزیونی و رادیویی حتی جلوتر هستند و گوی سبقت را از رسانه ملی ربوده اند و مدیران باید با دانش کافی بتوانند با بوجود آوردن یک هماهنگی میان رسانه و شبکه های اجتماعی، تعادل میان ارتباط مردم با انواع رسانه ها را برقرار و حفظ کنند. »

این تهیه کننده باسابقه تلویزیون ضمن تاکید بر این نکته که رسانه های موازی با رسانه ملی همیشه وجود دارند و نباید حضورشان را کتمان کرد، بیان داشت: «اگر مدیر بعدی سازمان بر این امر آگاهی داشته باشد قطعا اجازه نخواهد داد تا رسانه ملی از شبکه های اجتماعی عقب بیافتد. »

وی با بیان این نکته که مدیریت جدید سازمان صدا و سیما باید علاوه بر حفظ کادر باتجربه، نیروهای کاربلد و باسابقه این حوزه را با خود به سازمان بیاورد و در جابجایی های مرسوم، مسئولیت های های مهم را به دست افراد آگاه و توانا بسپارد افزود: «مدیر جدیدباید با یک جیب پر از پول بر مسند مدیریت رسانه ملی بنشیند. »

عفیفه در پایان بیان داشت: «به دلیل مشکلات مالی این رسانه عظیم مدیر جدید رسانه ملی باید با اعتبار مالی بالا وارد این عرصه شود تا معضل فعلی تلویزیون را مرتفع سازد. »

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.