جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

قهرمانی: باید قبل از تولید آثار سینمایی با موضوع عاشورا نظر علما و مراجع دینی اخذ و لحاظ شود

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما صبح امروز گفت: در ساخت آثار عاشورایی باید نظر علما و مراجع دینی لحاظ و فیلمهایی منطبق با واقعیت ساخته شود.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد اینکه فیلم های عاشورایی برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب باید از چه شاخصه هایی استفاده کنند توضیح داد: فیلم های عاشورایی در مرحله اول باید منطبق با واقعیت باشند و  داستان پردازی های مرسوم در وقایع تاریخی اسلام جایگاهی ندارد. 

تهیه کننده «شکارچی شنبه» در ادامه افزود: در برخی فیلم های تاریخی شاهد هستیم که دیالوگ ها ، شخصیت پردازی ها و داستان پردازی ها مطابق با وقایع تاریخی نیست  و در واقع آن چیزی که در واقعیت است بیان نمی کنیم، لذا می بایست از آنچه که مطابق با واقعیت های تاریخی خصوصاً مرتبط با وقایع صدر اسلام و اتفاقات مرتبط به ائمه اطهار(ع) نیست، پرهیز کنیم.

تهیه کننده «فرشتگان قصاب» در ادامه خاطرنشان کرد:  در مرحله بعدی باید به تولید آثار عاشورایی هنرمندانه پرداخت زیرا چنانچه وقایع تاریخی هنرمندانه به تصویر کشیده نشوند، نمی توانند نظر مخاطب را جلب نمایند؛ باید نسبت به به باورها و برداشت های مردم از تاریخ خصوصاً در انتخاب بازیگران نقش های تاریخی و برخی مسائل عرفی و شرعی دقت نظر داشت.

تهیه کننده «گیرنده» تصریح کرد: در کنار تمامی این مسائل، باید نظرات علماء و مراجع را در تولید آثار تاریخی و عاشورایی لحاظ کنیم و از به تصویر کشیدن چهره شخصیت های مذهبی و مورد احترام مردم پرهیز نمائیم.

وی گفت: به نظر من هیچ هنرمندی قادر نخواهد بود شخصیت واقعی ائمه اطهار(ع) ، بزرگان دینی و تاریخی را به شایستگی ایفا نماید.

محمد قهرمانی در پایان این گفتگو  یادآور شد: فیلمسازان باید در تولید یک اثر با مضمون مذهبی به ویژه عاشورا، همواره تلاش کنند تا از خودمحوری و برداشت های شخصی از تاریخ خودداری کرده و در صدد القای سلایق خود به مخاطب نباشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.