چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

«خشم» برد پیت پرفروش‌ترین فیلم سینمای انگلیس شد

برد پیت در فرش قرمز شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن

ایسنا: فیلم جنگی «خشم» با بازی «برد پیت» از اولین هفته نمایش خود صدرنشین گیشه سینماهای انگلیس و ایرلند شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جدیدترین ساخته «دیوید آیر» با عنوان «خشم» با نقش‌آفرینی «برد پیت» که روایتگر داستان اعضای یک تانک جنگی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم است توانست در اولین هفته نمایش در سینماهای انگلیس ۲.۶۹ میلیون پوند فروش داشته باشد.

1414568892632_0.jpg

این فیلم که بازیگران دیگری چون «جیسون ایساکس»، «مایکل پنیا»، «لوگن لرمان»، «شیا لبوف» و «جان برنثال» در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، روایتگر ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم در آوریل ۱۹۴۵ است که متفقین آخرین ضربات خود را به بخش اروپایی جنگ جهانی وارد می‌کنند، و در این میان یک گروهبان آموزش دیده در لشکر دوم زرهی نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا به نام واردَدی(پیت) فرماندهی یک تانک شِرمن به نام فیوری (خشم) با پنج نفر افراد آن را برای یک ماموریت مرگبار در خط مقدم دشمن برعهده دارد.

«واردَدی» و افرادش که تعدادشان کم است و گلوله هایشان هم تمام شده حالا با مشکلات زیادی برای زدن به قلب نازی‌ها روبرو هستند.

فیلم «لاک‌پشت‌های نینجا» که هفته پیش صدرنشین گیشه سینماهای انگلیس بود با یک درجه نزول با فروش ۱.۹۲ میلیون پوندی در جایگاه‌ دوم قرار گرفت و پس از آن فیلم «دختر گمشده» ساخته جدید «دیوید فینچر» با فروش ۱.۵۹ میلیون پوندی قرار گرفت که چهارمین هفته اکران خود را در سینماهای انگلیس تجربه می‌کند.

فیلم «خشم» امسال در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لندن به روی پرده رفت و «برد پیت» ابراز امیدواری کرد که این درام جنگی بتواند به خوبی وحشت و رنج سربازان درگیر در جنگ جهانی را به نمایش بگذارد.

در مکان‌های چهارم و پنجم پرفروش‌ترین‌های سینمای انگلیس نیز به ترتیب انیمیشن «کتاب زندگی» (۹۸۱ هزار پوند) و فیلم «دونده مارپیچ» (۹۰۵ هزار دلار) جای گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.