چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

رسانه‌های عرب‌زبان: «قصه‌ها» برملاکننده زشتی‌های جامعه ایرانی است!

قصه ها

فارس: حضور فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد در جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهان عرب داشته و این رسانه‌ها در تحلیل‌های خود از این فیلم آن را «برملاکننده زشتی‌های جامعه ایرانی» خوانده‌اند!

خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان: حضور فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد در جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهان عرب داشته است.

این رسانه‌ها در تحلیل‌های خود از این فیلم آن را «برملا کننده زشتی‌های جامعه ایرانی» خوانده‌اند که از جمله اینها روزنامه لبنانی النهار است که با اشاره به دورزدن قانون توسط بنی‌اعتماد می‌نویسد: این فیلم مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه است که بازتابی واقعی از جامعه ایران است که در آن سرخوردگی، اعتیاد، عشق و سوء استفاده جنسی دیده می‌شود!

این روزنامه به ادعای بنی‌اعتماد اعتماد کرده و می‌افزاید: این فیلم از شخصیت‌های زندگی روزمره در جامعه ایرانی الهام گرفته است و با استفاده از شخصیت فیلم‌های سابق خود آنها را به این فیلم آورده است به گونه‌ای که کسانی که فیلم‌های قبلی او را دیده‌اند با آن هم‌ذات پنداری می‌کنند.

این روزنامه در ادامه به مخالفت بنی‌اعتماد با دولت احمدی‌نژاد اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: کارگردان مستندوار فیلمی از فساد ساخته است؛ فیلمی از یک راننده تاکسی، زنی که خودفروشی می‌کند و ... و نهایتا یک پرتره دقیقی از ایران نشان می‌دهد که مردمان آن بین بقا در آن و کوچیدن از این دیار مردد هستند!

پایگاه مصری «الموجز» نیز با اشاره به داستان فیلم‌های کوتاه هفت‌گانه «قصه‌ها» نوشته است: فیلم سقوط واضح زندگی در داخل جامعه ایرانی را نشان داده است!

این پایگاه مصری با اشاره به شخصیت‌های مختلف فیلم «قصه‌ها» از جمله دختری که خودفروشی می‌کند تا مردی که به دنبال بیمه خودش است و از مشکلات امنیتی و بروکراتیک می‌نالد، می‌افزاید: بنی‌اعتماد در این فیلم در قالبی پانورامایی داستان شخصیت‌هایی از طبقه متوسط و ضعیف را نشان داده و در ارائه تصویری منتقدانه و سیاه از جامعه ایرانی موفق شده است و خطوط قرمز سینمای ایران را رد کرده است!

به گزارش فارس،  برداشت صحیح و فرصت‌طلبانه رسانه‌های عربی ضدایرانی از فیلم سیاه «قصه‌ها» دو سوال را مطرح می‌کند: آیا همچنان این فیلم در صف اکران است؟ آیا این فیلم قابلیت نمایندگی ایران در جشنواره‌های خارجی را داشت؟

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۸۰۷۰۰۱۰۲۶#sthash.TzEZEGkZ.dpuf

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.