جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

چرا رادان و حجار جایگزین گلزار و افشار شدند؟

آتش بس2

همشهری جوان: «آتش بس ۱» با بازی های محمدرضا گلزار و مهناز افشار در گیشه به موفقیت رسید اما میلانی در نسخه دوم روی اسم این دوبازیگر قلم قرمز کشید و میترا حجار و بهرام رادان را جایگزین آنها کرد؛ بازیگرهایی که می گویند توانایی های آنها بیش از اینهاست

همشهری جوان: «آتش بس ۱» با بازی های محمدرضا گلزار و مهناز افشار در گیشه به موفقیت رسید اما میلانی در نسخه دوم روی اسم این دوبازیگر قلم قرمز کشید و میترا حجار و بهرام رادان را جایگزین آنها کرد؛ بازیگرهایی که می گویند توانایی های آنها بیش از اینهاست.

اخبار,اخبار فرهنگی, چرا رادان و حجار جایگزین گلزار و افشار شدند؟

چرا برای سری جدید «آتش بس» باز هم سراغ آقای گلزار و خانم افشار نرفتید؟ نمی ترسیدید تماشاگر زوج جدید را نپسندد؟
وقتی شروع کردم به نوشتن، دیدم دارم یک قصه کاملا جدید می نویسم که ربط مستقیمی به کودک درون ندارد. موضوع من، مسئله خوشبختی یک زوج بود و مسائلی بسیار ظریف که این خوشبختی را از آنان دور می کرد. به همین دلیل با خودم فکر کردم حالا که یک قصه جدید دارم، یک زوج جدید را هم بیاورم تا از آن موضوع کودک درون فاصله بگیریم. در واقع فکر کردم که اگر قرار باشد با همان آدم ها قصه را ادامه بدهم، باید ماجراهای قدیمی را هم در متن جدید لحاظ کنم، حال آنکه با یک قصه جدید طرف بودم.

چرا رادان و حجار را برای «آتش بس ۲» انتخاب کردید؟
در وهله اول توانایی هر دو اگر دقت کنید نوع رابطه این زن و شوهر با دو آدم قبلی فرق دارد. اینها یا توی حرف هم می پرند یا هر دو همزمان و با هم حرف می زنند. در فیلم «آتش بس ۱» سایه خانم مهندس شوخ و شنگی است اما ترانه برخلاف او یک خشم فروخفته درونی دارد. با آنکه سعی می کند مهربان باشد اما گاهی از دستش درمی رود و درون خود را بیرون می ریزد؛ به همین دلیل خانم حجار انتخاب مناسبی برای این نقش بود.

با آقای بهرام رادان هم پیش از این فیلم، تجربه همکاری در فیلم «یکی از ما دو نفر» را داشتیم، که تجربه بسیار خوبی بود. برای همین مطمئن بودم ایشان بهترین گزینه برای ایفای نقش خسرو است. ناگفته نماند که نوشتن فیلمنامه «آتش بس» به دلیل توجه به ظرایف زندگی یک زوج بسیار زمانبر بود و از آنجا که فیلمنامه قصه پر پیچ و خم و هیجانی نداشت، می بایست با هزار ترفند تماشاچی را جذب می کرد. بنابراین توانایی بالقوه بازیگرانی که نقش این زوج را بازی می کردند، بسیار مهم بود.

اخبار,اخبار فرهنگی, چرا رادان و حجار جایگزین گلزار و افشار شدند؟

 به زبان دیگر کل فیلمنامه روی رابطه این زوج استوار بود؛ اینکه ترکیب این دو چگونه باید باشد، حائز اهمیت بسیاری بود. خوشبختانه در همان روز اول تمرین خانم حجار و آقای رادان چنان انرژی از خود نشان دادند که مطمئن شدیم زوج مناسبی برای ایفای نقش ترانه و خسرو انتخاب کرده ایم.

میترا حجار پس از سال ها نقش اول یک فیلم را بازی کرده اند، از بازی او راضی هستید؟
خانم حجار توانمندی های بسیاری دارند که فیلم «آتش بس ۲» نمایشی از بخش کوچکی از آنهاست.

انتخاب بهرام رادان با توجه به فاصله گرفتن او از سینما برای شما سخت نبود؟
ایشان از سینما فاصله نگرفته اند، فقط در انتخاب کمی محتاط تر شده اند. انتخاب ایشان نه تنها سخت نبود، بلکه من و همسرم در مقام تهیه کننده از این انتخاب کاملا مطمئن بودیم.

روند حرکت او در سال های اخیر را چطور ارزیابی می کنید؟
پر فراز و نشیب. تصور می کنم در مجموع حرکت رو به رشدی دارند.

به نظرتان چرا در ۶، ۷ سال اخیر مانند گذشته نقش های چالش دار را انتخاب نمی کند؟
به دلیل کمبود فیلمنامه خوب.

اخبار,اخبار فرهنگی, چرا رادان و حجار جایگزین گلزار و افشار شدند؟

به نظرتان رادان در آینده نقش هایش را باید چطور و با چه وسواس هایی انتخاب کند؟
نیازی به آینده نیست، تصور می کنم از زمانی که جایگاه ایشان تثبیت شده است، این کار را کرده اند.

آینده بازیگری او را چطور می بینید؟
بسیار خوب. البته بسته به اینکه فیلمنامه های مناسب نوشته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.