شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

چرا فیلم‌های مناسبتی در سینماها اکران نمی‌شود؟

سالن سینما

ایسنا: سخنگوی انجمن سینماداران گفت: فیلم‌هایی مانند «رستاخیز» و یا فیلم‌های جدیدی که در حوزه دینی ساخته می‌شوند‌، می‌توانند در صورت اکران حتی در روزهای تعطیل ایام عزاداری نیز مخاطب جذب کنند.

محمدرضا صابری در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا‌، درباره اینکه چرا در فاصله تعطیلی سینماها در روزهای مربوط به عزاداری‌های محرم، فیلم‌های مذهبی مانند «روز واقعه» مجددا اکران نمی‌شوند، اظهار کرد: چند سال قبل به این طرح فکر کردیم و چند فیلم خوب مانند «روز واقعه» ،‌ «مریم مقدس» و... را به این منظور به غیر از روز عاشورا روی پرده بردیم.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: آن زمان از این طرح جواب نگرفتیم و متاسفانه مخاطب به سینما نیامد و در واقع طرح شکست خورد.

سخنگوی انجمن سینماداران در این‌باره توضیح داد: معقتدم فیلم‌های خاطره‌انگیز در حوزه دینی که چند سالی از تولید آنها گذشته است، به دلیل اینکه بارها و بارها از تلویزیون پخش می‌شوند‌، دیگر نمی‌توانند در سینما مخاطب را جذب کنند تا برای آن پول پرداخت کند. ضمنا همانطور که گفتم، ما این مورد را تجربه کردیم و نتیجه‌ای نگرفتیم.

صابری در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه فیلم‌های جدید اکران می‌توانند در این ایام مخاطب جذب کنند‌، گفت: اگر بتوانیم به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که در سال‌های آینده فیلم‌هایی مانند «رستاخیز» و یا آثاری در حوزه سینمای دینی که جدید هستند در این برهه از زمان اکران شوند‌، قطعا می‌توانند حتی در روزهای عزاداری نیز مردم را به سینما بکشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.