شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

سفر معاون هنری وزارت ارشاد به آمریکا در سکوت خبری!

علی مرادخانی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک

نسیم: هیاتی از وزارت ارشاد به سرپرستی علی مرادخانی، جهت حضور در هفتمین نشست تجاری پیتسبورگ، به آمریکا سفر کرد.

به گزارش «نسیم»، طبق خبری که رسانه های آمریکایی منتشر کردند گروهی از مقام‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران هفته گذشته به آمریکا سفر کرده‌ و در هفتمین نشست تجاری پیتسبورگ، شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش ها، گرگ سالیوان، هماهنگ کننده و مشاور ارشد ارتباطات استراتژیک وزارت خارجه آمریکا، نیز در این نشست حضور داشته است.

حسین موسویان، عضو پیشین هیئت مذاکره‌کننده اتمی، فرزین پیروزپی، یک مقام وزارت ارشاد، علی ترابی، رئیس جشنواره موسیقی فجر، و مهدی فریدزاده، از دیگر اعضای این هیئت ایرانی در نشست پیتسبورگ معرفی شده‌اند.

در این نشست گرگ سالیوان در مورد «دیپلماسی فرهنگی» سخنرانی کرده و سپس تریبون را به علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، داده است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در توئیتر خود در واکنش به گزارش «فری‌بیکن» نوشته است این سفر هیچ ارتباطی به مسائل تجاری نداشته و هیچ چیز «مشکوکی» در مورد «تبلیغ روابط فرهنگی و مردمی که کلا این ملاقات درمورد آن بوده» وجود ندارد.

این نشست و دیدار روز سه‌شنبه گذشته در سکوت خبری انجام شده است و طبق پیگیری های خبرنگار «نسیم»، افراد مطلع سفر مرادخانی به آمریکا برای حضور در این نشست را تایید کردند و وی فردا صبح از آمریکا به تهران باز خواهد گشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.