دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

در گفتگو با سینماپرس:

اصغری: باید در تولید فیلم‌های عاشورایی با شخصیت پردازی و بهره گیری از نشانه‌ها حس باورپذیری مردم را تقویت کرد

ابراهیم اصغری*

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در مورد شاخص های فیلم های عاشورایی برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب گفت: با توجه به شناخت کامل مردم از وقایع عاشورا، فیلمسازان این حوزه حتما باید در شخصیت پردازی و بهره گیری از نشانه ها بگونه ای عمل کنند که حس باورپذیری مردم نسبت به آن اثر چندین برابر شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تمامی این نشانه ها باید برای هر بخش به باورپذیرترین شکل ممکن رعایت شود تا مخاطب با سکانس های فیلم ارتباط عمیقی برقرار کند چرا که واقعه عاشورا بر هر فرد مسلمانی آشکار است و مردم با آن ارتباط عاطفی و مذهبی خاصی دارند؛ لذا باید به باورهای مذهبی مردم احترام گذاشت.

 تهیه کننده «پنج شنبه آخر ماه» ادامه داد: اگرچهترجیح من این است در تولید آثارمان کمی از فضای کلیشه ای فاصله بگیریم اما محتوای معنوی و مذهبی اینگونه تولیدات را باید حفظ کنیم.

 تهیه کننده «شور شیرین» یادآور شد: اگر قرار است به حادثه عاشورا بپردازیم و نمادهای عاشورا در جنگ حق و باطل را ببنیم بهتر است پا را کمی فراتر از آثار تولید شده قبلی بگذاریم تا بدین وسیله به ذهنیت های جدیدتری برسیم.

وی تصریح کرد:  آثاری که در زمینه عاشورا ساخته شده است یا نمادین بوده اند و یا جنبه پند و اندرزگویی داشته اند؛ در حالیکه کودکان ما باید با تمامی چهره های معصوم عاشورایی و ابعاد شخصیتی آنان آشنا شوند تا در ادامه زندگی شان جریان سازی خوبی صورت گیرد.

 این تهیه کننده سینما در ادامه نقش فیلمنامه را در داستان های عاشورایی پر رنگ دانست و توضیح داد: باید به  فیلمنامه به عنوان مهمترین و اساسی ترین عنصر ساخت یک فیلم نگاه کرد چرا که از فیلمنامه ای بکر یک اثر جاودان و ماندگار خلق می شود.

ابراهیم اصغری در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در حال حاضر فیلم های ما به دلیل نقص در فیلم نامه به خوبی دیده نمی شوند. ما باید با استفاده از فیلمنامه نویس های  ماهر و مجرب به فیلمنامه هایی تکنیکی و جذاب برسیم و مقدمات ساخت و تولید آن را با یک فیلمنامه منسجم فراهم کنیم.        

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.