جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

مهرداد غفارزاده به سینماپرس خبر داد

نگارش فیلمنامه سریال «بسته پنجاه و هفت » به پایان رسید / هفته بسیج، زمان رونمایی اولیه

مهرداد غفارزاده*

سینماپرس: مهرداد غفارزاده کارگردان سینما صبح امروز از اتمام نگارش فیلمنامه سریال «بسته پنجاه و هفت» خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مهرداد غفارزاده اخیراً با همکاری اکبر روح نگارش فیلمنامه  سریال تلویزیونی «بسته پنجاه و هفت » را به پایان رسانده است. این مجموعه داستانی شامل ده قسمت است که به وقایع روزهای اول انقلاب ، هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران را بازگو می کند. 

وی به خبرنگار سینماپرس درباره موضوع اصلی این سریال گفت :  قصه اصلی سریال ، براساس یک واقعه تاریخی نوشته شده است.

کارگردان «گیرنده» درباره فضای کلی فیلمنامه  نیز گفت: داستان سریال به روز دوازده بهمن ماه ، زمانی که امام خمینی (ره) در هواپیمای ایر فرانس ، پس از پانزده سال ، از تبعید به ایران باز می گشت ، بر می گردد . در آن هنگام ، در هواپیما اتفاقی به وقوع پیوست که خیلی از یاران امام از آن مطلع نبودند.

وی در ادامه یادآور شد:  امام از طرف یار نزدیکش ، آقای صادق طباطبایی ، بسته ای به خبرنگار خارجی داد و از او خواست اگر برای او و همراهانش اتفاقی پیش نیامد ، امانت را به دست آن ها برساند.داستان اصلی در واقع درباره رساندن بسته مجددا به دست امام خمینی (ره) است.

کارگردان «دریا و ماهی پرنده» در مورد زمان نگارش فیلمنامه توضیح داد: کار ما از سال گذشته شروع شد. از زمانی که طرح و ایده اولیه در بسیج صدا و سیما پذیرفته شد و با یک گروه چند نفره. باید صحت و سقم اتفاق تاریخی مشخص می شد.  زمان سه ماهه برای تحقیق گذاشتیم  و وقتی به نتیجه مثبتی رسیدیم و از ماجرایی که پیش آمده بود مطمئن شدیم تصمیم گرفتیم از مراحل تحقیقمان یک فیلم مستند بسازیم . حاصل آن  شد یک  فیلم مستند چهل دقیقه ای به همین نام که قرار است دوازده بهمن امسال از یکی از شبکه های تلویزیون  پخش شود. فیلم مستند یک سند تصویری است که قطعی بودن ماجرا را به اثبات می رساند.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیق یک ساله ای که انجام دادیم ، از فرودین ماه امسال کار نگارش فیلمنامه سریال را با آقای اکبر روح شروع کردیم . انصافاً کار سخت و پیچیده ای بود که در ظرف شش ماه نگارش آن هفته گذشته به پایان رسید . سریال ده قسمت پنجاه دقیقه ای هست که بشدت فضای پر تنش و پر از تعلیق دارد.

مهرداد غفارزاده  در پایان این گفتگو درباره زمان ساخت سریال نیز گفت: هفته گذشته ، ده قسمت برای ارزیابی تحویل شورای مربوطه شد و قرار است در هفته بسیج پس از تصویب نهایی کار از آن رونمایی شود . در نهایت در همان تاریخ زمان دقیق ساخت تولید کار اعلام خواهد که قطعا در فصل زمستان امسال خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.