دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

بازیگر پیشکسوت ولی کم پیدای سینما و تلویزیون

متوسلانی: نقشی بازی می‌کنم که برایم تازگی داشته باشد/ در تمامی ۳۸ قسمت سریال«مازیار میری» حضور دارم

محمد متوسلانی در ششمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: محمد متوسلانی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس از دلیل کم کاری خود به خبرنگار ما گفت: «دلیل کم کاری من تکراری بودن نقش هایی است که نگاشته و به من پیشنهاد می شود؛ ترجیح می دهم در کاری ایفای نقش کنم که برایم تازگی داشته باشد.»

متوسلانی که در حال حاضر مشغول بازی در سریال تازه مازیار میری با عنوان «گاهی به پشت سرت نگاه کن» در کنار امین تارخ، سعید چنگیزیان و هدایت هاشمی است، در گفتگو با سینماپرس افزود: «معتقد هستم همیشه باید کار متفاوتی را انجام دهم ضمن اینکه آن کار متفاوت باید درست و مثمر ثمر نیز باشد؛ بازیگری شغل من نیست من به بازیگری به چشم یک حرفه و علاقه نگاه می کنم به همین منظور در تلاش هستم هیچ کدام از کارهایم شبیه به هم نباشند.»

وی پیرامون نقش خود در این سریال بیان داشت: «در این سریال نقشی را برعهده دارم که تاکنون آن را کار نکرده بودم و به نوعی می توانم بگویم با ایفای این نقش خود را به چالش کشیده ام و در هر ۳۸ قسمت از سریال حضور دارم؛ فکر می کنم کار تا پایان اسفند ماه به اتمام برسد.»

بازیگر فیلم «گناهکاران» در ادامه افزود: «چارچوب فیلم نامه نویسی ما کوچک شده است و هر چه این چارچوب کوچک تر، تکرار هم بیشتر می شود؛ متاسفانه هر روز که می گذرد، این چارچوب بسته تر و کوچک تر می شود؛ دلیل آن هم عدم شناخت فیلمنامه نویسان از نیاز کنونی جامعه است.»

وی بیان داشت: «در آثار کنونی تلاش شده تا مردم را با نمایش آثار مبتذل راضی نگه دارند در حالی که نمی دانند با تولید این گونه آثار چه آسیب جدی و عمیقی بر فرهنگ جامعه وارد می کنند و کما اینکه تاکنون نیز وارد کرده اند.»

این کارگردان اظهار کرد: «سینماگر باید متعهد به اصول اخلاقی باشد و براساس آن ضوابط برای تولید فیلم دور خیز کند؛ هر گاه فیلم سازی بر این اساس دست به خلق فیلمی بزند، بر آگاهی مخاطب خود به درستی افزوده در غیر این صورت اخلاق و رفتار او تحت تاثیر اثر مبتذل قرار می گیرد.»

کارگردان فیلم «کفش های میرزا نوروز» در ادامه بیان داشت: «وقتی فیلمساز محدود می شود خلاقیت هم در او رنگ می بازد و طبیعی است که در چنین فضایی تمامی نقش ها و فیلم نامه ها تکرار می شود و مخاطب هم کم کم پس می زند؛ شاید سینما و تلویزیون در ابتدا ریزش مخاطب نداشته باشند اما با تکرار این روند در دراز مدت قطعا مخاطبشان را از دست خواهند داد.»

تهیه کننده فیلم «دو روی سکه» افزود: «از طرفی زمانی هم که مخاطبی وجود نداشته باشد، تامین بودجه برای تولید اثر جدید مشکل خواهد شد و وقتی بودجه ای برای تولید اثری وجود نداشته باشد این تکرار است که رخ می دهد.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «ما در هر عرصه ای نیروهای باسواد داریم فقط باید زمینه پرورش آن ها را فراهم کنیم؛ این هم مختص ایران نیست بلکه ویژگی انسان است. اگر زمینه رشد و پرورش نیروهای مستعد فراهم باشد فرد به بلوغی برای موثر بودن در جامعه می رسد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.