سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

این فیلم‌ها با مجوز ارشاد عرضه نشدند

قاچاق فیلم

ایسنا: دو شرکت ویدئو رسانه و دو شرکت پخش کننده فیلم‌های شبکه نمایش خانگی با توزیع ۶ فیلم سینمایی غیرمجاز و فاقد پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملا وارد بازار قاچاق فیلم شده‌اند.

سیدغلامرضا موسوی رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما با اعلام این خبر به ایسنا گفت:این فیلم‌ها به صورت مویرگی با پوستر و سیستم توزیع‌کننده کاملا حرفه‌ای به گونه‌ای در مغازه‌ها عرضه شدند که گویی این فیلم‌ها با مجوز وزارت ارشاد توزیع شده‌اند.

وی با بیان اینکه" گردش مالی این ۶ فیلم با توجه به اینکه پنج فیلم از فیلم‌هایش انیمیشن معروف خارجی است؛ ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده در ادامه توضیح داد: این روند که بصورت قاچاق این فیلم‌ها درنیامده‌اند و توسط پخش‌کننده و ویدئو رسانه‌هایی که از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مجوز دارند، منتشر شده است، جای تاسف فراوان دارند چون آنها به اسم فیلم ایرانی رفته‌اند از اتحادیه مربوطه "هولوگرام" خریدند و فیلم‌های انیمیشن خارجی را دوبله کردند و در فروشگاه‌ها توزیع رسمی کردند.

موسوی تاکید کرد: هر چهار شرکت، تبعات وارد شده بدون مجوز منتشر کردن این آثار را باید بدهند.

به گفته‌ی او؛ فیلم‌های «آلفا، امگا ۲»، «مربی اژدها ۲»، «عمارت جادویی»، «لگو»، «مبارزه تایچی» عرضه شده‌اند و شرکت‌هایی که این ۶ فیلم را منتشر کردند، براساس اطلاعات به دست آمده پخش‌کننده‌های چون ل ط، ه م ا و شرکت‌های ویدئو رسانه چون ه پ و د ه هستند که این ۶ فیلم را بدون مجوز ارشاد منتشر کردند.

او تأکید کرد: قطعا باید مسئولان با این روند برخورد کنند و در درجه اول مجوزهایشان را باطل کنند و به قوه قضاییه آن‌ها را معرفی کنند. ضمن اینکه شنیده‌ام شرکت‌های دیگری قصد این کار را دارند و این روند که به صورت رسمی این فیلم‌ها منتشر شوند روند درستی نیست، مغازه‌دارها بدانند این فیلم‌ها مجوز ارشاد را ندارند.

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد: فیلم‌های میجر هم عرضه شده‌اند و فکر می‌کنم در اثر تغییرات مبارزه با قاچاق که چندی قبل مسوولان سازمان سینمایی اعلام کردند که مجوز عرضه فیلم‌های میجر را نمی‌دهد (فیلم‌های خارجی بدون ارائه اصل رایت) این شرکت‌ها تصمیم به این کار را گرفتند.

موسوی در پایان خواست علاوه بر وزارت ارشاد، پلیس امنیت هم وارد ماجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.