جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

تازه های کتاب

«۱۰۱ چیزی که در مدرسه فیلم آموختم» در ویترین کتاب فروشی ها / انتشار کتابی با قیمتی عجیب!

کتاب ۱۰۱ چیزی که در مدرسه معماری آموختم

سینماپرس: کتاب «۱۰۱ چیزی که در مدرسه فیلم آموختم» به نویسندگی نیل لاندو و ترجمه پرند طاهری در تیراژی ۱۵۰۰ نسخه ای توسط انتشارات «کتاب وارش» منتشر شد.

کتاب «۱۰۱ چیزی که در مدرسه فیلم آموختم» شامل بخش هایی از جمله ارائه تجارب و توصیه هایی به علاقه مندان فیلم سازی است که در کنار هر توصیه تصویری کاریکاتوری و مترادف با آن توصیه گنجانده شده تا مخاطب علاقه مند به تولیدات سینمایی با عناصر سینمایی ارتباط بصری برقرار کنند.

در بخشی از کتاب چنین آمده است:

«یک فیلم فقط به دید هنری نیاز ندارد، بلکه باید به جنبه های کاربردی هم توجه داشت. عوامل تولید باید چیدمان را سر موقع بچینند، به سختی کار کنند و در زمان های تعیین شده استراحت نمایند. عوامل نباید با اهدافی متفاوت و متقاطع کار کنند و باید همیشه تصویر بزرگتری را که کارشان در راستای رسیدن به آن انجام می شود در نظر داشته باشند. انجام هر کاری باید با توجه به آن تصویر بزرگ تر انجام شود. اگر این دید جامع و تصویر بزرگ تر به صورت دقیق تعریف نشده است؛ مشخص نخواهد بود که کارهایی که صورت می گیرد در راستای پیش بُرد فیلم است. باید آن را در درون مایه داستان یا دلیل بزرگ تری که کار شما در جهت پاسخ به آن است، جستجو کنید.»

شایان ذکر است نیل لاندو فیلم نامه نویسی است که اعتبار تلویزیونی و سینمایی اش مدیون فیلم هایی مثل «به مامان نگو پرستار بچه مرده»، «مِلروس پِلِیس»، «دوگی هَاوسر»، «اِم.دی.»، «هفتِ محشر» و «دوبار در زندگی» است. او با کمپانی های قرن بیستم، دیزنی،  یونیورسال، و کلمبیا پیکچر، و تلویژن پایلت، برادران وارنر، توستون، لایفتایم، و سی.بی.اس.، همکاری کرده است. او در لس آنجلس زندگی می کند و به صورت بین المللی به عنوان مشاور فیلم نامه مشغول به کار است و در مدرسه فیلم سازی یو.سی.ال.ای.، تلویزیون و رسانه های دیجیتال نیز تدریس می کند.

متیو فردریک معمار، طراح شهری، معلم و نویسنده کتاب پر فروش ۱۰۱ نکته ای که در مدرسه معماری آموختم خالق، تدوین گر و تصویرگر سری کتاب های ۱۰۱ است. او در کمبریچ ماساچوست زندگی می کند.

نکته قابل توجه این کتاب قیمت عجیب آن است؛ این کتاب با قیمت ۸۰۱۰۱ ریال منتشر شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.