شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

فرهاد مهرانفر در گفتگو با سینماپرس:

«چمشه» در اولین فرصت جلوی دوربین می رود/ پروانه نمایش «سرزمین رها» صادر شد

فرهادمهرانفر**

سینماپرس: فرهاد مهرانفر کارگردان سینما صبح امروز از صدور پروانه نمایش «سرزمین رها» و پیگیری برای ساخت فیلم سینمایی «چشمه» با موضوع بحران کمبود آب خبر داد.

وی در مورد فیلم سینمایی «چشمه» به خبرنگار سینماپرس گفت: قرار بود فیلمبرداری این فیلم را اوایل آبان ماه با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی آغاز کنیم اما علیرغم پیگیرهای مصرانه هنوز پاسخ دقیق و روشنی دریافت نکرده ایم. 

کارگردان «درخت جان» یادآور شد: پیش بینی می کنیم تا دو ماه آینده بتوانیم فیلمبرداری این اثر سینمایی را آغاز کنیم.

 وی درباره مدت زمان فیلمبرداری و لوکیشنهای این فیلم نیز توضیح داد: ‌به دلیل شرایط و  لوکیشن های فیلمبرداری که در کویر می‌گذرد، این فیلم  به ۵۵ تا ۶۰ جلسه فیلمبرداری نیازمند است.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «چشمه» یک درام استوار بر هویت  بومی منطقه ای حوزه کویر است و تم اصلی آن بحث کمبود آب و کم توجهی به تقدس آب است که می‌تواند گریبان گیر مناطق خشک فلات ایران شود.

فرهاد مهرانفر در پایان این گفتگو در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «سرزمین رها» به تهیه کنندگی بهروز رشاد نیز گفت: هفته گذشته پروانه نمایش این فیلم صادر شد.

این کارگردان سینما توضیح داد: پخش این فیلم بر عهده شکوفا فیلم به مدیریت داریوش بابائیان است و این فیلم در نوبت اکران سینماها قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «سرزمین رها» آخرین اثر سینمایی فرهاد مهران‌فر و به تهیه کنندگی بهروز رشاد است. فیلم برداری این اثر با نام موقت «بر بال‌های خیال» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ آغاز شد و سپس به «سرزمین رها» تغییر نام یافت. 

فیلم روایتگر سفر خیالی یک پدر و دختر به نا کجا آبادی در دل طبیعت است. پدر سرگشته و پرسشگر، نمایشی خیالی و دونفره را با همسر خود بازی می‌کند و سعی دارد کنکاشی در آثار هنری‌اش داشته باشد. آثاری که برآمده از تلاش برای بقا و زیستنی شعورمندانه در مقابله با جبر هستی است. طرح اولیهٔ «سرزمین رها» با الهام از سرنوشت تراژیک امیر بدر طالعی بازیگر و کارگردان تئاتر گیلان شکل گرفت. وی در سن ۳۷ سالگی (شب تحویل سال ۱۳۹۱) به کما رفت و پس از سه روز دار فانی را وداع گفت. اعضای بدن این هنرمند توسط مادرش اهدا شد. رها، دختر امیر بدر طالعی در این فیلم نقش خودش را ایفا کرده است.

اولین حضور جشنواره‌ای این فیلم، رقابت در بخش «نوعی تجربه» سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر (۱۳۹۲) بود و در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نیز به نمایش درآمد.

هفت فیلم در کارنامه فیلمسازی فرهاد مهرانفر به ثبت رسیده است که از جمله آن ها می توان به «موشک کاغذی»، «قطعه زمستانی»، «شعله در باد» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.