یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

در مصاحبه با سینماپرس

شاه حسینی: به تکلیفم در سینمای دفاع مقدس عمل می‌کنم/ «به کودکان شلیک نکنید» مکمل همه آثارم خواهد بود

انسیه شاه حسینی در ششمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: انسیه شاه حسینی فیلمساز سینمای دفاع مقدس گفت: «به کودکان شلیک نکنید» مکمل تمامی آثار من خواهد شد. «به کودکان شلیک نکنید» ضمن وفاداری به سینمای اکشن به گونه ای خواهد بود که از حال و هوای انسانی فاصله نخواهد گرفت.

انسیه شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد جدیدترین اثر سینمایی اش که مدت ها است در مرحله نگارش قرار دارد اظهار داشت: این روزها درگیر ویرایش و تکمیل نهایی فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» هستم و فضا و داستان این فیلم به گونه ای خواهد ود که از همین حالا می توانم بر این امر صحه بگذارم که این فیلم مکمل تمامی آثار من خواهد شد. من همواره در حین نگارش این فیلم سعی داشتم که زاویه دید خود را نسبت به گذشته گسترش دهم و طیف های مختلف اجتماعی را در فیلمنامه این اثر بگنجانم.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» در مورد چرایی تاخیر طولانی مدت برای اتمام فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» گفت: من سعی دارم که در فیلمنامه این اثر نگاه دقیقی به تمامی ماجراها و حوادث داشته باشم و از طرف دیگر با اینکه فیلم در مقطع جنگ می گذرد سعی دارم یک سری حوادث روز را به فیلمنامه اضافه کنم تا برای مخاطب باورپذیرتر باشد. همچنین از آن جایی که داستان این فیلم در یکی از بحرانی ترین مقاطع تاریخی جمهوری اسلامی ایران روایت می شود سعی دارم بتوانم حقیقت های تاریخی را به صورت صحیح در فیلمنامه اثر بگنجانم تا دچار تحریف نشوم.

شاه حسینی در ادامه این گفتگو ضمن تاکید بر این نکته که داستان در یک فیلم اهمیت چندانی ندارد افزود: به عقیده من قصه در یک فیلم می تواند هر چیزی که می خواهد باشد به زعم من آن چیزی که یک فیلم را شکل می دهد دیدگاه و جهان بینی فیلمساز است و از همین رو است که هر اثری به نام فیلمساز خود شناخته می شود و خوشحالم که من هم توانسته ام در تمامی آثارم جهان بینی خودم را برای مخاطبانم روشن نمایم.

وی در مورد انتخاب عوامل «به کودکان شلیک نکنید» گفت: تاکنون حتی به اینکه چه کسانی بازیگران احتمالی این فیلم خواهند بود هم نیاندیشیده ام چرا که سعی دارم تمام تمرکز و ذهنم را روی فیلمنامه بگذارم و بعد از اتمام نگارش فیلمنامه به دنبال انتخاب عوامل بروم، البته سعید سیدزاده تهیه کنندگی این اثر را بر عهده خواهد داشت اما به غیر از ایشان حضور هیچ یک از عوامل قطعی نشده است.

این فیلمساز مطرح سینمای دفاع مقدس در پایان این گفتگو در مورد توقعاتش از متولیان سینمای ایران برای توجه ویژه به این نوع سینما اظهار داشت: من هیچگاه توقعی از هیچ شخص و نهادی برای حمایت از فیلم ها و فیلمسازان ندارم و آنچه برای من مهم است تکلیف و وظیفه ای است که به عنوان یک فیلمساز دفاع مقدس دارم و امیدوارم که بتوانم در راه تکلیفم درست عمل نمایم.

گفتنی است؛ انسیه شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ گرگان، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست. شاه‌ حسینی اولین زن رزمنده‌ای است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.