یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

این فیلم عاشقانه را ببینید

چند متر مکعب عشق

ایسنا: تهیه‌کننده فیلم «چند متر مکعب عشق» گفت: فیلم ما فقط مخاطب خاص ندارد بلکه اکثر تماشاگران هم به خوبی می‌توانند با این فیلم عاشقانه ارتباط برقرار کنند

 

نوید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، درباره وضعیت اکران فیلم «چند متر مکعب عشق» توضیح داد: پس از درخواست بنده از پخش کننده فیلم برای اکران در گروه آزاد، شورای صنفی نمایش به این نتیجه رسید که فیلم ما اواخر آذر و احتمالا روز ۲۶ آذر اکران بشود.

او ادامه داد: ناچاریم بدون سرگروه فیلم را اکران کنیم چرا که اکران ما در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر و پایان سال است به همین دلیل فرصتی باقی نبود و بهتر است فیلم بدون سرگروه اکران شود تا اینکه منتظر سرگروه بماند.

محمودی در عین حال مطرح کرد: اما احساس‌مان این است که نداشتن سرگروه خیلی به این فیلم لطمه نمی‌زند، زیرا فیلم مخاطبان خود را دارد. داشتن امتیازی مانند سرگروه برای اهالی سینما معنا دارد اما برای مردم عادی خیلی معنایی ندارد آنها به سینما می‌روند و فیلم را می‌بینند. به هر حال پیش‌بینی ما این است که فیلم در چند هفته قبل از جشنواره که فرصت مناسب هم هست اکران شود و نمایش آن تا زمان برگزاری جشنواره ادامه داشته باشد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم «چند متر مکعب عشق» در گروه «هنر و تجربه» اکران نمی‌شود، گفت: تصور ما این است، مخاطبان فیلم ما فقط از جنس مخاطبان خاص هنر و تجربه نیستند چون این گروه ویژه مخاطبان خاص تعریف شده است اما فیلم ما به جز مخاطب خاص حتما اکثرمخاطبان سینما را راضی خواهد کرد و مساله دیگر اینکه بدلیل قصه‌ی فیلم ما تلاش می‌کنیم افغانستانی‌های مقیم ایران این فیلم را ببینند زیرا فیلمی عاشقانه است که همه مردم با قصه عاشقانه آن همراه می‌شوند و فیلم آن‌ها را با خود درگیر می‌کند به همین دلیل فکر می‌کنیم، تماشاگران بعد از دیدن این فیلم، تماشای آن را به دوستان‌شان توصیه کنند.

محمودی با اشاره به ویژگی‌های اکران فیلم در گروه «هنر و تجربه» اضافه کرد: ویژگی این گروه این است که فیلم‌ها می‌توانند سه ماه روی پرده باشند یعنی فرصت بیشتری برای این آثار وجود دارد. اما ما معتقدیم فیلم ما از نوع هنر و تجربه‌ای نیست بلکه مردم عادی هم آن را می‌بینند و آن‌ها خیلی به دنبال سینمای خاص یا موضوعاتی مانند گرفتن بلیت اینترنتی و... نیستند چون این گونه فیلم دیدن بیشتر برای مخاطبان خاص جذابیت دارد اما این مراحل برای مردم عادی فعلا کمی پیچیده‌تر است.

او تأکید کرد: معتقدم قشر دانشجو و جوان یکی از گروه‌های هدف فیلم ما هستند زیرا دو بار اکران فیلم در دانشگاه‌ها که همزمان با بحبوحه جشنواره فیلم فجر بود نشان داد قشر دانشجو و جوان به خوبی با این فیلم عاشقانه ارتباط برقرار کرده‌اند و تأثیراتی که مد نظر ما بود را پذیرفته‌اند.

نوید محمودی در عین حال تأکید کرد: با همه این‌ها معتقدم تعریف گروه «هنر و تجربه» در سینمای ما اتفاق مبارکی است چون فیلم‌هایی که به هیچ وجه دیده نمی‌شدند، در این گروه امکان دیده شدن پیدا می‌کنند و این اتفاق خجسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، «چند متر مکعب عشق» نوشته و کار جمشید محمودی به تهیه‌کنندگی نوید محمودی، ‌ در جشنواره سی‌و‌دوم فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم بخش نگاه نو برگزیده شد و جمشید محمودی برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و نوید محمودی سیمرغ بلورین بهترین فیلم را در جشنواره فجر دریافت کردند شاید این نکته هم مورد توجه باشد که این دو برادر برای فیلمشان آن هم اولین فیلم‌شان دو سیمرغ دریافت کرده‌اند.

این فیلم برخلاف برخی اخبار منتشر شده بعد از اکران نشدن فیلم «عصبانی نیستم» به جای این فیلم اکران نشده است بلکه در سینماهای آزاد بدون سرگروه به نمایش درخواهد آمد.

داستان آن روایت عبدالسلام، یک مهاجر افغان است که به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول به کار و زندگی است. در این داستان عشقی در راه است، عشق صابر به مرونا، عشقی که فرجامش را هیچ‌کس نمی‌داند، نه صابر، نه مرونا و نه حتی عبدالسلام …

در این فیلم که در بخش سودای سیمرغ و نوعی نگاه جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشت و پدیده جشنواره فجر لقب گرفت، ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، علیرضا استادی، مسعود میر طاهری، افشین سلیمان‌پور، امیر غفور صدخسروی و کاظم علیزاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«چند متر مکعب عشق» به عنوان نماینده سینمای افغانستان در مراسم امسال آکادمی اسکار حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.