چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

مطالبات هنرمندان از رئیس جدید صدا و سیما

حسن هدایت: بکارگیری افراد کاربلد فرهنگی بدنه رسانه ملی را قوی‌تر می‌کند

حسن هدایت کارگردان

سینماپرس: حسن هدایت کارگردان و تهیه کننده تلویزیون پیرامون مطالبات هنرمندان از رئیس جدید رسانه ملی گفت: در درجه اول مدیریت رسانه ملی باید تیم حرفه ای و کارشناسی به لحاظ دیدگاه فرهنگی با خود همراه بیاورد و نیروهای کاربلد را در سمت های اصلی این سازمان قرار دهد تا رسانه ملی قوی تر شود.

وی در ادامه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: تلویزیون به دلیل قدرتی که در ارتباط جمعی دارد بزرگ ترین عنصر در فرهنگسازی یک کشور محسوب می شود؛ حاکمیت از طریق تلویزیون می تواند صدا و تفکر خود را به گوش مردم جامعه برساند.

این تهیه کننده با سابقه سینما و سیما، بیان داشت: سابقه درخشان و موفق دکتر محمد سرافراز به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما می تواند نوید بخش تغییراتی اساسی در جهت مثبت و تولید آثار موفق تلویزیونی باشد؛ پس از رفع مشکلات مالی تلویزیون، استفاده از سریال سازان و برنامه سازانی که در سال های گذشته امتحان خود را پس داده اند و در جذب مخاطب موفق عمل کرده اند، باید در اولویت کار مدیران سازمان صدا و سیما قرار گیرد.

تهیه کننده «گراند سینما» در ادامه افزود: تلویزیون اگر بخواهد همچون گذشته به تولید برخی تله فیلم های سطحی و بی مخاطب بپردازد قطعاً مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است؛ در سال های گذشته اگر تلویزیون به شدت به سمت تولید تله فیلم ها رفتاین یک بدعت گذاری کاملاً اشتباهی بود که از سوی برخی مدیران پیشین پایه گذاری شد و مدیریت جدید سازمان باید با تولید این گونه آثار و البته حجم تولید این گونه آثار مقابله کند.

کارگردان سریال «کارگاه علوی» یادآور شد: مسئله دیگری که در تلویزیون مشکل ساز شده بود، تولیدات پرهزینه برخی از سریال ها است؛ در گام نخست بودجه ای برای تولید یک سریال مشخص و اعلام می شود اما در نهایت وقتی ساخت آن اثر به پایان می رسد، هزینه های اعلام شده سه تا چهار برابر هزینه مشخص شده اعلام می شود. این ها مسائلی هستند که اگر مدیریت نشوند در دراز مدت مشکلات مالی عدیده ای را برای تلویزیون بوجود خواهد آورد.

کارگردان «دلاوران گوشه دلگشا» در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: رشد بی رویه شبکه های مختلف تلویزیونی یکی دیگر از مشکلات اخیر سازمان صدا و سیما است که باید در مقابل آن ایستادگی کرد؛ تلویزیون در حال حاضر ۲۳ شبکه دارد اما هر کدام به نوعی مخاطب را از خود دور کرده اند و برنامه های تکراری پخش می کنند. در صورتی که ما با کمترین تعداد شبکه تلویزیونی می توانین بیشترین مخاطب را جذب کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.