سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

حسن توکل نیا در گفتگو با سینماپرس

«زیبا» تغییر نام می دهد/ «تمشک» سالور اوایل دی مهمان گروه فرهنگ خواهد شد

علی توکل نیا کارگردان در نشست نقد و بررسی فیلم «جاب جا» درفرهنگسرای ارسباران

سینماپرس: حسن توکل نیا تهیه کننده سینما صبح امروز از تغییر نام فیلم سینمایی «زیبا» و اکران «تمشک» در اوایل دی ماه در گروه فرهنگ خبر داد.

وی در پی کسب پروانه ساخت برای فیلم سینمایی «زیبا» به کارگردانی اصغر نعیمی به خبرنگار سینماپرس گفت: به دلیل اینکه فیلمنامه ای با همین نام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است، قطعاً باید نام این فیلم را تغییر دهیم. 

تهیه کننده «دست های آلوده» در ادامه افزود: «زیبا» یک اثر اجتماعی است که قرار است طبق برنامه ریزی اواخر آذر ماه جلوی دوربین برود.

تهیه کننده «چند میگیری گریه کنی» در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این اثر نیز توضیح داد: تمامی لوکیشن های این فیلم اطراف تهران است و ۳۰ جلسه فیلمبرداری برای این فیلم پیش بینی کرده ایم  ضمن اینکه قرار است از بازیگران مطرح سینما در این اثر استفاده کنیم.

تهیه کننده «باج خور» یادآور شد:  پخش یکتا فیلم بر عهده ما است و قرار است فیلم سینمایی «تمشک» ساخته سامان سالور را بعد از اتمام فیلم سینمایی «تراژدی» ساخته آزیتا موگویی اواخر دی ماه در گروه سینمایی فرهنگ به اکران عمومی درآوریم.

 برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «تمشک» قصه حمید و هما زوج ناباروری هستند که تصمیم گرفته‌اند از راه اجارهٔ رحم بچه ‌دار شوند. این دو در راه پیگیری و انتخاب شخص مورد اطمینان برای این منظور به زن جوانی به نام رضوان بر می‌خورند که با وجود شرایط مساعد دارای مشکلاتی است. اتفاقی که برای این زوج پس از آشنایی با رضوان می‌افتد سبب می‌شود آنها به شناخت تازه‌ای از خود و پیرامون شان برسند…

نیکی کریمی، مهدی پاکدل، مهران احمدی، سمیرا حسن پور، بیژن افشار و محمود نظرعلیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

تهیه کننده «جا به جا» ادامه داد:  فیلمی دیگر به نام  «قیصرانه»  که راجع به تاریخ سینمای ایران است را آماده داریم، چهار سال پیش مجوز ساخت این فیلم را دریافت کردیم اما به دلایل متعدد مالی نتوانستیم این فیلم را بسازیم و حالا قرار است با بررسی مجددی روی فیلمنامه پروانه ساخت این فیلم نیز تمدید و به کارگردانی علی توکل نیا ساخته شود.

در کارنامه تهیه کنندگی حسن توکل نیا تا کنون ۱۶ فیلم به ثبت رسیده است که از جمله آنان می توان به «پاتک»، «یورش»، «ملاقات با طوطی»، «روی خط مرگ» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.