سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

جنتی: رئیس جمهور مشغله دارد/ جلسه شورای عالی سینما فعلا برگزار نمی‌شود

جنتی در جمع خبرنگاران*

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی سینما در دستور کار ما هست و چون باید خدمت رئیس‌جمهور تشکیل شود، با توجه به اینکه ایشان اشتغالات فوق‌العاده زیادی دارد، از این رو روند تشکیل جلسات کمی به طول انجامیده است.

به گزارش سینماپرس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان پیرامون صندوق بیمه هنرمندان و مشکلات آن اظهار داشت: جزئیات را باید از مدیرعامل صندوق سوال کنید، ولی کلیت این است که افرادی که تاکنون عضو صندوق بوده‌اند حق بیمه‌شان پرداخت شده و یا اگر پرداخت نشده جزء مطالباتی است که ما کنار گذاشته‌ایم و آماده‌ است و آن را جزو بدهی خودمان محسوب می‌کنیم. سازمان تامین اجتماعی هم تا به حال سرویس خود را داده و قطع نشده است.

وی ادامه داد: اما افراد جدیدی هستند که علاقه‌مند به عضویت در صندوق هستند اعم از هنرمندان، نویسندگان و یا روزنامه‌نگاران، که با توجه به بدهی‌های کلانی که صندوق به خصوص به سازمان تامین اجتماعی داشته برای عدم افزایش این بدهی‌ها تا اطلاع ثانوی فعلا عضو جدیدی نمی‌پذیرند، ولی تمام تلاش بر این است که این صندوق به عنوان یک بنگاه اقتصادی سود ده بتواند روی پای خودش بایستد و خیلی متکی به اعتبارات دولتی نباشد، این سرویس‌ها را به هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان بدهد و فکر نمی‌کنم خیلی روند طولانی باشد.

جنتی با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که این صندوق اقتصادی با بازدهی خوب باشد، گفت: تلاش کردیم در هیات مدیره و هیات امنا از عناصر اقتصادی به این منظور استفاده کنیم.

وزیر ارشاد پیرامون تشکیل شورای عالی سینما تصریح کرد: شورای عالی سینما در دستور کار ما هست و چون باید خدمت رئیس جمهور تشکیل شود اما با توجه به اینکه ایشان اشتغالات فوق‌العاده زیادی دارد، از این رو روند تشکیل جلسات کمی به طول انجامیده، اما امیدواریم در اولین فرصت این شورا تشکیل شود و یا حداقل جلسه اول آن با حضور رئیس جمهور تشکیل شود.

وی پیرامون اینکه از سوی آقای انتظامی معاون مطبوعاتی اعلام شده امسال جشنواره مطبوعات برگزار نخواهد شد، توضیح داد: سال گذشته ما جشنواره را برگزار کردیم و نمایشگاه نداشتیم، امسال نمایشگاه اخیرا برگزار شده که به هرحال تنها نمایشگاه نبود که عرضه آثار و نشریات باشد بلکه در کنار آن همایش‌ها و گفت و گو هایی هم برپا شد، خود این کمک کرد تا فضای بحث و گفت و گو در مطبوعات به وجود آید، اما ممکن است احیانا برخی تنگناهای مالی و یا مسایل مهمتری بوده که باعث شده امسال جشنواره را برگزار نکنند اما مشکل خاصی نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.