چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

تمدید مذاکرات هسته ای و دیدگاه هنرمندان

شمقدری: آمریکا به کمتر از بازگشت ایران به وضعیت قبل انقلاب راضی نمی‌شود/ رفع تحریم‌ها؛ «شاید وقتی دیگر»!

جواد شمقدری*

سینماپرس: جواد شمقدری که این روزها نگارش سریال«انقلاب دوم» با موضوع تسخیر لانه جاسوسی را برای سیما فیلم در دست دارد با توجه به تمدید مذاکرات هسته ای تا شش ماه دیگر گفت: آمریکا به هیچ چیز کمتر از بازگشت امور به وضعیت قبل از انقلاب راضی نخواهد شد

به گزارش خبرنگار سینماپرس، وی در گفتگو با ما با اشاره به عدم حصول نتیجه ای روشن از دور اخیر مذاکرات گروه ۱+۵ اظهار داشت: آنچه سرنوشت نهایی مذاکرات هسته ای را روشن خواهد کرد میزان پایبندی و مقاومت ملت و دولتمردان به آرمانهای بلند انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: آنچه زیاده خواهی استکبار جهانی و در رأس آن دولت آمریکا را مهار خواهد کرد. فقط یک چیز است و آن اعتقاد عملی به گفتمان و اهداف عالیه انقلاب و اجرای فرامین و توصیه های مقام عظمای ولایت است.

این تهیه کننده و کارگردان سینما با اشاره به سوابق منفی آمریکایی ها در مقاطع مختلف انقلاب خاطرنشان ساخت: آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیست؛ چون سیاست های این کشور در مقابل ملتها و انقلاب اسلامی نه تنها تغییر نکرده بلکه با با کسب تجربه های ۳۵سال گذشته جدی تر، خشن تر و پیچیده تر هم شده است.

جواد شمقدری یادآور شد: اگر،حوادث و اتفاقاتی که منجر به تسخیر لانه جاسوسی در سیزده آبان ۵۸ شد بازخوانی شده بود، امروز منتظر  انجام تعهدات از سوی آمریکا نمی نشستیم.

کارگردان سریال «انقلاب دوم» تصریح کرد: واقعیت این است اگر قدرت مردم و انقلاب نباشد آمریکا به هیچ یک از توافقاتش پایبند نخواهد بود. فراموش نکنیم کاخ سفید زمانی در حالیکه دم از همراهی با دولت بازرگان می زد و در بعضی از اظهاراتش دولت لیبرال ایشان را فرصتی برای برگرداندن همه منافع آمریکا به دوران مشابه رژیم شاه نیز قلمداد می‌نمود از توطئه و تجزیه طلبی ها هم حمایت می‌کرد و حتی به دنبال براندازی نظام بود.

رئیس سابق سازمان سینمایی گفت: از دست اندرکاران سیاست خارجی کشور انتظار می‌رود با رویکردی واقع گراتر و با رجوع به تاریخ سلطه طلبی های دولت آمریکا در طول سالیان متمادی در ایران با آنها سر میز مذاکره بنشینند و با قدرت و موضعی انقلابی نشست های دیپلماتیک را به نتیجه ای قابل قبول برسانند.

وی در پایان با ذکر مثالی اضافه کرد: دوستی می گفت باید انتظار بکشیم  تا آمریکا از خر شیطان پایین بیاید و من به او گفتم انتظار بیهوده ایست چون او خود شیطان است. حال امروز آنهایی که در ماهیت شیطان بزرگ به تردید افتاده بودند می توانند ببینند چطور شیطان بزرگ بسیاری از امتیازات را در دست گرفته است و به عبارتی تمدید مذاکرات یعنی امتیاز و رفع تحریمها شاید وقتی دیگر!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.