چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

سفر خارجی حجت الله ایوبی به روسیه

«خیام خوانی» رئیس سازمان سینمایی کشور در دانشگاه مسکو/ سینما؛ بهترین بهانه برای دیدارها و ملاقات‌ها با ملل مختلف

حجت اله ایوبی در دانشگاه مسکو

سینماپرس: جشن ۹۵ سالگی در دانشگاه دولتی سینمایی روسیه « س.آ.گراسیموا» و اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی «و.گ.ای.ک» با سخنرانی رئیس سازمان سینمایی ایران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی،  دکتر حجت الله ایوبی در این سخنرانی از «و. س. مالیشف» رئیس دانشگاه «س.آ.گراسیموا» که از شخصیت های فرهنگی و سیاسی این کشور است به دلیل فضایی که برای گفت و گوی بین سینما گران کشورهای مختلف ایجاد کرده است قدردانی کرد.

 ایوبی در سخنرانی خود گفت: در جهانی که به سمت شخصی شدن و فردگرایی افراطی شتابان در حال حرکت است، سینما نشان داده است که همچنان می تواند بهانه ای برای دیدار و ملاقات باشد.

وی در ادامه افزود: در دیدار و گفت وگویی که با  مدیران و مسئولان دانشگاه داشتم ضمن امضای تفاهم نامه بسیار خوب همکاری قرار شد به سرعت تاخیر ۹۵ ساله ارتباط با این دانشگاه جبران و روابط گسترده تبادل استاد و دانشجو و تشکیل کارگاه های تخصصی بین سینماگران دو کشور برگزار شود.

وی سینمای ایران و روسیه را از سینماهای هم طبقه و مطرح جهانی دانست و بر ضرورت ارتباط مستمر بین سینماگران دو کشور تأکید کرد.

در پایان این مراسم «حجت الله ایوبی» برای حضار خیام خوانی کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

*تفاهم نامه همکاری با دانشگاه مسکو

در آستانه  بر اساس این گزارش در این تفاهم نامه همكارى هاى آموزشى و پژوهشى دو جانبه در زمينه هاى مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو بين دو كشور، برگزارى كارگاه هاى كوتاه و بلند مدت، برگزارى هفته هاى فيلم، اكران هم زمان فيلم هاى هنر و تجربه در سالن هاى سينمايى ایران دانشگاه مسکو و مراكز دیگر آموزشى روسيه پيش از اين بين دانشگاه دولتى سينماى روسيه و سازمان سينمايى  بررسى شده و اهم موارد آن از جمله نحوه اجرايى شدن قريب الوقوع آن مورد توافق طرفين قرار گرفت. 

نسخه نهايى این تفاهم نامه طى مراسمى و پيش از برنامه اختتاميه جشنواره فيلم دانشجويان دانشگاه ها و مراكز سينمايى جهان با حضور اساتيد و سينماگران روسيه توسط «و.س.مالیشف» رييس دانشگاه دولتى سينما تاتر اين كشور و «حجت الله ايوبى»، رئيس سازمان سينمايى به امضاء رسید.

رئیس سازمان سینمایی در سفر خود به روسیه، علاوه بر بازدید از مركز سينمايى موسفيلم با معاون وزير فرهنگ روسيه دیدار و گفت و گو داشت. طرفین در این دیدار بر گسترش جدى تر تبادلات دو جانبه سينمايى با امضاى تفاهم نامه جديد و نیز برای برگزارى هفته فيلم طرفين در دو كشور و حمايت از توليدات مشترك تأکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.