یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

روزهای پرمشغله یک چهره پرداز

حضور«مهین نویدی» با ۳ فیلم جوزانی، قریبیان و جعفری در جشنواره فیلم فجر/ «گریم» تنها تغییر مدل مو نیست!

مهین نویدی گریمور در نشست خبری فیلم سینمایی« هیس دخترها فریاد نمی زنند»

سینماپرس: مهین نویدی چهره پرداز با سابقه سینمای ایران گفت: در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در صورت تأیید هیأت انتخاب با ۳ فیلم «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان و «عین شین قاف» به کارگردانی قاسم جعفری حضور خواهم داشت.

چهره پرداز فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کار با آقای جعفری جوزانی همیشه برای من بسیار لذت بخش بوده و قبل از فیلم «ایران برگر» در سریال تاریخی «در چشم باد» نیز با ایشان همکاری بسیار خوبی داشتم و از آنجا که آقای جعفری جوزانی نوع گریم مرا به دلیل آنکه غلو شده نیست می پسندند برای «ایران برگر» نیز از من دعوت به عمل آوردند که من با کمال میل در این فیلم حضور یافتم.

وی در خصوص طراحی چهره پردازی اش برای بازیگران «ایران برگر» اظهار داشت: این فیلم فضایی به شدت شاد و مفرح دارد و مملو از صحنه های هیجان انگیز است از طرف دیگر «ایران برگر» فیلمی نسبتاً پر بازیگر است و من مجبور بودم که برای یکایک شخصیت های این فیلم از منظر یک چهره پرداز شخصیت پردازی خاصی را مد نظر بگیرم.

چهره پرداز فیلم «مهمان مامان» در ادامه این گفتگو افزود: «ایران برگر» داستان فتح‌الله خان و امرالله خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند و طراحی چهره پردازی در این فیلم کار نسبتاً دشواری بود که من تمامی سعی خود را انجام دادم که از نظر آناتومی نوع چهره پردازی بازیگران فیلم برای مخاطب باورپذیر باشند.

نویدی با تأکید بر این نکته که بسیاری از چهره پردازان تنها با تغییر مدل موی بازیگران می خواهند نوع چهره پردازی خود را تغییر دهند گفت: برای یک چهره پرداز باید بیش از هر نکته دیگری ماهیچه صورت بازیگر و کار بر روی آن مهم باشد تا بتواند تأثیر درستی بر روی مخاطبان فیلم بگذارد. این صورت است که می تواند گویای درد، غم، شادی و... باشد اما بسیاری از همکاران جوان ما در بیش از ۸۰ درصد موارد می خواهند با تغییر مدل موی بازیگران نوع چهره پردازی آنان را تغییر دهند.

این چهره پرداز سینما افزود: در فیلم «ایران برگر» من به گونه ای چهره پردازی بازیگران را انجام دادم که به شدت با استقبال کارگردان و بازیگران فیلم مواجه شد به عنوان مثال آقای علی نصیریان وقتی که گریم شان تمام شد با خوشحالی از روی صندلی خود بلند شدند و گفتند «به به من چه آقاپسری شدم!» و این مسئله ای است که نشان می دهد نوع چهره پردازی می تواند در روحیه بازیگران فیلم نیز به شدت موثر باشد.

چهره پرداز فیلم سینمایی «سیب سرخ حوا» سپس به فیلم «۳۶۰ درجه» اشاره کرد و گفت: این فیلم برخلاف «ایران برگر» فضایی اکشن داشت و من تجربه بسیار خوبی با یک کارگردان فیلم اولی را داشتم. در این فیلم من مجبور به چند نوع تیپ سازی شدم و از این منظر نوع گریم من در این فیلم با «ایران برگر»تفاوت زیادی داشت.

نویدی سپس در مورد فیلم سینمایی «عین شین قاف» نیز اظهار داشت: این فیلم فضایی رئال دارد و داستان فیلم نیز به شدت احساسی و زنانه است و من در این فیلم سعی کردم بازیگر نقش اول فیلم را جوری به تصویر بکشم که در عین زیبایی، ساده و عرفانی نیز باشد.

چهره پرداز فیلم سینمایی «دلخون» در پایان این گفتگو ضمن انتقاد از برخی از همکارانش که گریم را به آرایش تغییر داده اند اظهار داشت: متأسفانه در بسیاری از فیلم ها و به ویژه سریال های تلویزیونی شاهد این موضوع هستیم که زنان محجبه و چادری را با آرایش های غلیظ و به شدت زننده نشان می دهند که من سعی کردم در «عین شین قاف» به این ورطه خطرناک کشیده نشوم. چادر و حجاب برای تمامی ما ارزش محسوب می شود و وقتی در فیلمی بر سر یک بازیگر است باید حرمتی برای آن قائل شد که چهره پردزان می توانند یکی از مهمترین عناصر برای رعایت این حرمت باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.