دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

آخرین خبرها از فیلمی به تهیه کنندگی محسنی نسب

«قصه درختان بلوط»؛ فیلمی با موضوع جنایات داعش و خودکشی دسته جمعی زنان کرد/ در انتظار پاسخ«رضاداد» هستم

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده «قصه درختان بلوط» گفت: داستان این فیلم در رابطه با حمله جنایتکاران داعش به کردهای ایزدی است و از آنجا که تا کنون در رابطه با این مسأله مهم در ایران فیلمی ساخته نشده است احساس می کنم که مدیران سینمایی می بایست به آن توجه ویژه ای نشان دهند چرا که این فیلم متعلق به همه کسانی است که با داعش و نیروهای تکفیری ضدیت دارند.

کارگردان فیلم «یاس های وحشی» در گفتگو با سینماپرس با تأکید بر اینکه تمامی سعی گروه بر این بوده که فیلمی تأثیر گذار در رابطه با جنایت داعشی ها ساخته شود افزود: داستان این فیلم از آنجا آغاز می شود که وقتی داعشی ها به مردم ایزدی حمله ور می شوند، زنان و دختران ایزدی از طریق ایران نامه ای را به مجامع عمومی بین المللی می فرستند مبنی بر اینکه اگر دنیا به داد ما نرسد ما دست به یک خودکشی دسته جمعی خواهیم زد چرا که نمی خواهیم تن به ذلت بدهیم.

محسنی نسب «قصه درختان بلوط» را فیلمی جاده ای خواند و در مورد مراحل تولید این فیلم اظهار داشت: فیلمبرداری و تدوین «قصه درختان بلوط» به تازگی به پایان رسیده و این فیلم این روزها در مرحله صداگذاری به سر می برد البته به دلیل آنکه چند سکانس معدود از فیلم نیاز به جلوه های ویژه بصری انیمیشنی دارد مدتی نیز ساخت آن ها زمان خواهد برد.

کارگردان «کریستال» در ادامه این گفتگو «قصه درختان بلوط» را فیلمی خوش ساخت قلمداد کرد و گفت: من اگر از ابتدا می دانستم که می توانیم این فیلم را چنین حرفه ای به مرحله تولید برسانیم برای آن به جای درخواست پروانه ساخت ویدیویی، پروانه ساخت فیلم ۳۵ میلیمتری می کردم. البته یکی از دلایل اینکه ما برای این فیلم درخواست پروانه ساخت ویدیویی دادیم این بود که سازمان سینمایی برای کارگردانان اول محدودیت قائل شده و از آنجا که کارگردان این فیلم اولین تجربه اش را در سینمای بلند داشت مدت زمان زیادی زمان نیاز داشتیم تا بتوانیم پروانه ساخت ۳۵ میلیمتری دریافت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان مایل نیستم این فیلم نمایش محدود داشته باشد گفت: من چندی قبل به حجت الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی نامه ای نوشتم مبنی بر اینکه ایشان شرایطی را برای حضور «قصه درختان بلوط» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر فراهم کنند که ایشان هم در پاسخ به بنده پیشنهاد دادند که با آقای رضاداد دبیر جشنواره در این رابطه مکاتبه داشته باشم اما تا کنون هیچگونه پاسخی از سوی ایشان به ما داده نشده است و ما همچنان منتظر پاسخ ایشان برای حضور یک فیلم ارزشی و ضد تکفیری در جشنواره فیلم فجر که موسوم به جشنواره انقلاب است هستیم.

محسنی نسب افزود: لازم است که متولیان فرهنگی کشور شرایطی را مهیا سازند تا این فیلم بتواند به صورت گسترده امکان اکران عمومی پیدا کند. من مطمئن هستم که این فیلم در صورت اکران عمومی با استقبال گسترده ای از سوی آحاد افراد جامعه و به ویژه بانوان روبرو خواهد شد چرا که در این فیلم بحث خودکشی زنان ستمدیده مطرح است و سکانس های باشکوهی در این فیلم وجود دارد.

این تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران در خاتمه این گفتگو از بیژن زمان پیرا به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان این اثر نام برد و سایر عوامل این فیلم را به شرح زیر معرفی کرد:

طراح اولیه و تهیه کننده: محسن محسنی نسب، فیلمنامه نویس و کارگردان: بیژن زمان پیرا، منشی صحنه: مرضیه خوش تراش، طراح صحنه و لباس: علیرضا آرایش، مدیر فیلمبرداری: حمید قوامی، صدابردار: حسین قورچیان، طراح چهره پردازی: علیرضا جوادپور، مدیر تولید: سوران ابراهیم، تدوین: توفیق امانی و نعمت نارنجی، موسیقی: نیکی میرزا...بازیگران: رضا بهبودی، مهدی ساکی، امین صادقی، لاوین محمدی نیا، لیلا سعدی، بدیعه میرعلی خان، حسیبه عبدالقادر شقلاوی و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.