سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

موثقی«دو عروس» را به روزهای پایانی فیلمبرداری رساند/ «علی ژکان» امیر توسلی را برای ساخت موسیقی برگزید

داوود موثقی*

سینماپرس: داوود موثقی کارگردان سینما صبح امروز از پایان مراحل فیلمبرداری فیلم سینمایی «دو عروس» تا سه روز آینده و انجام صداگذاری و موسیقی توسط بهمن حیدری و امیر توسلی خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: قرار بود فیلم سینمایی «پسر از من، دختر از تو» را به تهیه کنندگی برادران شایسته بسازم که به دلیل مشکلات عدیده ساخت این فیلم کمی به تعویق افتاد و در حال حاضر مشغول فیلمبرداری سه روز پایانی فیلم سینمایی «دو عروس» هستیم.

کارگردان «خواستگار محترم» در ادامه افزود: ما برای فیلم سینمایی «دو عروس» فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده ایم و در صورت تایید هیئت انتخاب اولین رونمایی از این فیلم در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

موثقی در ادامه به بازیگران این فیلم اشاره کرد و افزود: دانیال عبادی، افسانه پاکرو، سولماز آق مقانی و میرطاهر مظلومی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

کارگردان «بله برون» در ادامه به خلاصه داستان این فیلم اشاره کرد و افزود: «دو عروس» تمی اجتماعی دارد و قصه زندگی زن و شوهر جوانی است که مرد شرایط مالی مناسبی ندارد اما زن به خاطر داشتن دوستانی متول و پول دارد خواسته های عجیب و غریبی دارد. او برای رسیدن به ثروت پیشنهادهایی می دهد و شوهر را وادار به انجام کار تازه ای می کند که ... .

موثقی یادآور شد:  همه لوکیشنهای این فیلم در تهران بود ضمن اینکه حدود ۳۰ جلسه نیز فیلمبرداری داشتیم.

کارگردان «دعوت به شام» به مراحل فنی این فیلم اشاره کرد و افزود: همزمان با فیلمبرداری، کار تدوین این فیلم را با یک هفته تاخیر، خودم انجام دادم  و نسخه اولیه فیلم آماده شده است. ضمن اینکه این روزها  بهمن حیدری (صداگذاری) و امیر توسلی (ساخت موسیقی) این فیلم را انجام می دهند.

به گزارش سینماپرس در روزهای گذشته  معاون ارزشیابی و نظارت بر آثار سازمان سینمایی از پشت صحنه فیلم سینمایی دوعروس به کارگردانی داود موثقی بازدید کرد.

"محمد احسانی" با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی "دو عروس" افزود: تولید فیلم بدنه یکی از نیازهای سینمای ایران است و تولید چنین آثاری می تواند به اقتصاد سینما کمک کند. البته شرط این کار این است که فیلم به شعور مخاطب احترام بگذارد و در طی یک روند تدریجی سلیقه او را ارتقاء دهد. البته با توجه به گستردگی انتخاب های مخاطبان، و رقبای جدی سینما لزوما فرمول های قدیمی در جذب مخاطب جواب نمی دهد و کارگردانان باید به دنبال نوآوری و بدعت در این عرصه باشند تا سینمای پرمخاطب در دام کلیشه و ایستایی نیفتد.
وی با اشاره به عوامل باتجربه در تولید فیلم دو عروس یادآور شد: حضور علی ژکان به عنوان تهیه کننده در این اثر سینمایی که سابقه مشخصی در عرصه کارگردانی نیز دارد به ارتقای کیفی این فیلم کمک خواهد کرد.
معاون ارزشیابی ونظارت آثار سینمایی با بیان اینکه سرگرمی یکی از کارکردهای سینما است تاکید کرد: تولید آثار باکیفیت که با نگاه سرگرم کنندگی تولید می شود می تواند بخشی از مخاطبان سینما را که به دنبال چنین آثاری هستند راضی کند.
در ادامه "علی ژکان" تهیه کننده و "داود موثقی" کارگردان فیلم دو عروس نیز توضیحاتی درباره نحوه تولید این اثر سینمایی ارائه کردند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

کارگردان و تدوین: داوود موثقی، تهیه کننده: علی ژگان، مدیر فیلمبرداری: احمد احمدی، صدابدار و صداگذار: بهمن حیدری، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، دستیار اول کارگردان: بهزار غلامی، سازنده موسیقی: امیر توسلی و ...

برپایه این گزارش، فیلم های «خواستگار محترم»، «جدا افتاده»، «بله برون»، «دعوت به شام»، «کلید ازدواج»، «ضربه آخر» و  «اختاپوس» در کارنامه داوود موثقی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.