سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

در گفتگو با سینماپرس

تسلیمی: بازیگری برای من حرفه ای مقدس است/ جلوی دوربین همیشه پر انرژی هستم

شهین تسلیمی

سینماپرس: شهین تسلیمی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بازیگری با روح و احساسات آدم ها در ارتباط است و از همین رو برای من حرفه ای مقدس به حساب می آید.

کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر که به دلیل اشتباه هیأت داوران نام بازیگر دیگری به جای وی اعلام شد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با اینکه در اغلب فیلم ها به دلیل شرایط سنی به من نقش مادرها و مادربزرگ ها را پیشنهاد می دهند من همواره سعی کرده ام که در ایفای نقش هایم به صورت کاملاً متفات عمل نمایم تا مخاطبان از دیدن نقش های تکراری من خسته و دلزده نشوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به هیچ عنوان نمی خواهم که در بازیگری دچار کلیشه شوم و احساس می کنم اگر روزی دچار کلیشه شوم دیگر مایل به ادامه حضور در این حرفه که عشق من است نخواهم بود.

وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: من بسیار خوشحال هستم که با کارگردانان و تهیه کنندگان بسیار خوبی در سینما و تلویزیون همکاری داشتم و همیشه سعی می کنم که در کارهایی که فیلمنامه قابل قبول و چیدمان حرفه ای دارند فعالیت داشته باشم و برخلاف سال های اول فعالیتم در این حوزه مدتی است که سعی در انتخاب های هوشمندانه دارم. من همیشه جلوی دوربین پر انرژی هستم و مطمئنم که اگر چند روز هم بخواهم پشت سر هم سر صحنه باشم خسته نخواهم شد.

بازیگر سریال «وضعیت سفید» در ادامه این گفتگو دلیل گزیده کاری اش در سینما را نداشتن مخاطبان وسیع برشمرد و اظهار داشت: تلویزیون برای مردم نسبت به سینما بسیار خودمانی تر است و مسلماً آثار تلویزیونی ارتباط بهتری با مخاطبان شان برقرار می کنند از این رو من همیشه تلویزیون را نسبت به سینما ارجح دانسته ام و با وجود اینکه پیشنهادهای خوبی برای بازی در فیلم های سینمایی به دستم می رسد سعی دارم در صورت نبود پیشنهاد خوب برای بازی در تلویزیون به سمت سینما بروم.

بازیگر فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در مورد جدیدترین فعالیت هایش گفت: از جمعه هفته جاری جلوی دوربین تله فیلم «در شیراز اتفاق افتاد» به کارگردانی سید علیرضا حسینی که در ژانر کمدی قرار دارد می روم. من ابتدا مایل نبودم بازی در این تله فیلم را به دلیل سفر به شیراز بپذیرم اما در نهایت با اصرار تهیه کننده و کارگردان راضی شدم که در این پروژه حضور داشته باشم. «در شیراز اتفاق افتاد» داستان دو باجناق را روایت می کند که با یکدیگر مشکلات زیادی دارند و پسر یکی از آن ها عاشق دختر دیگری شده است و این قضیه اختلافات میان آن ها را به شدت پر رنگ تر می کند. من در این فیلم نقش همسر آقای حمید لولایی را ایفا می کنم و آقایان خشایار راد، اشکان اشتیاق و خانم حدیثه تهرانی از جمله بازیگران این تله فیلم هستند که تاکنون برای بازی در این فیلم قرارداد امضا کرده اند.

وی سپس از ادامه بازی اش در سریال «کیمیا» خبر داد و گفت: همانطور که می دانید سریال «کیمیا» یکی از پروژه های عظیمی است که این روزها در حال تولید است و حدود یک هفته قبل جشن یک سالگی آن در هتل تهران برگزار شد که آقای محمدرضا شفیعی تهیه کننده این سریال احتمال دادند که تا مرداد ماه سال آینده فیلمبرداری «کیمیا» به پایان برسد. جانمایی نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه سبک زندگی اسلامی ایرانی از اهداف اولیه تولید مجموعه «کیمیا» است و نقش من نیز در این سریال بسیار هیجانی است. من در این سریال نقش عمه کیمیا را بازی می کنم که در اوایل انقلاب به دلیل آنکه فرزندش سیاسی است با مشکلاتی روبرو می شوند و مجبور به ترک خانه و کاشانه شان می گردند.

تسلیمی در خاتمه این گفتگو از آماده نمایش بودن فیلم سینمایی «دایره داود» به کارگردانی سیامک کاشف آذر و تهیه کنندگی فرشته مهدی زاده خبر داد و گفت: سال گذشته در سینما بسیار کم کار بودم و تنها کار آماده اکران من این فیلم سینمایی است که در آن با بازیگرانی همچون حسین یاری، بهنوش طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ و... همکاری داشتم. «دايره داود» داستان زندگی پسر بچه كشتی گيری را روايت ميی كند كه دچار اتفاقاتی می ‌شود.

گفتنی است؛ اولین حضور تسلیمی در جلوی دوربین به سریال «باغ مظفر» به کارگردانی مهران مدیری بر می گردد که بازی وی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. از جمله فیلم های سینمایی این بازیگر می توان به «آدم آهنی»، «فصل فراموشی فریبا»، «یکی می خواد باهات حرف بزنه» و... اشاره کرد. این بازیگر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.