سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

امیرعلی نبویان مجری تلویزیون:

برای کسب موفقیت در یک برنامه تلویزیونی نباید خود را جدا از مردم دانست

امیرعلی نبویان*

سینماپرس: امیرعلی نبویان مجری تلویزیون پیرامون راز ساخت برنامه های موفق و مردم پسند در تلویزیون گفت: در صورتی که خود را از مردم جدا ندانیم و شانه به شانه مردم در خیابان راه برویم و با آن ها از نزدیک برخورد کنیم قطعا برنامه ای مخاطب پسند وموفق را روی آنتن خواهیم فرستاد.

نبویان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «وقتی فردی در پشت اتومبیل خود نشسته و شیشه ها را تا حد امکان بالا داده و صدای موسیقی ضبط خود را بلند کرده نمی تواند یک برنامه ساز موفق شود به دلیل اینکه می خواهد خود را از مردم و جامعه دور کند.»

وی بیان داشت: «شناخت از شرایط جامعه و نیاز مردم، شناخت از آنتن و رعایت تناسب ریتم برنامه با ساعت پخش آن و هدف از پخش آن برنامه نکات مهمی هستند که در قدم های بعدی در ساخت یک برنامه موفق به شدت تاثیرگذارند.»

نبویان که اجرای برنامه «مزه ایرانی» را بر عهده دارد بیان داشت: «جزئیات برنامه مورد نظر باید بر اساس ساعت پخش آن از تلویزیون انتخاب شود به عنوان مثال وقتی برنامه ای در ساعات پایانی شب از تلویزیون پخش می شود باید از یک موسیقی و دیالوگ های آرام بخشی استفاده و از انتخاب موسیقی های هیجانی پرهیز کند.»

این مجری و نمایش نامه نویس در پاسخ به این سوال که چقدر تلویزیون به عنوان یک رسانه مولف فرهنگی در طول این سالها درست عمل کرده است، اظهار داشت: «برای پاسخ به این سوال باید چند نکته را مطرح کنم، همه ما می دانیم که اکثر مردم ماهواره دارند و برنامه های آن را به برنامه های وطنی ترجیح می دهند، در اصل شبکه های ماهواره ای مخاطبان ما را ربوده اند. اولین گام برای مقابله با این معضل پذیرفتن وجود آن است، به بیان واضح تر ما باید برای موفقیت و رفع مشکل، قبول کنیم که مشکل وجود دارد در غیر این صورت این زخم و معضل عمیق تر می شود.»

وی افزود: «من با وجود اینکه شاهد تلاش های بسیاری در رسانه ملی هستم اما همیشه نگران جایگزینی کمیت بجای کیفیت در سازمان صدا و سیما هستم. من به عنوان یک مخاطب و نه به عنوان همکار در رسانه ملی، از تعدد شبکه های تلویزیونی ناراضی هستم دلیل آن هم این است که ما به جای اینکه کیفیت برنامه های خود را ارتقا دهیم،  فقط بر تعداد شبکه ها افزوده ایم. آیا ما به اندازه این تعداد شبکه ای که در تلویزیون فعال هستند، برنامه های جذاب و سرگرم کننده هم برای مردم داریم؟»

وی در پایان بیان داشت: «امیدوارم مدیریت جدید رسانه ملی با توجه به اینکه از اهالی رسانه هستند بتواند فضایی برای تولید برنامه های سرگرم کننده و جذاب را فراهم کند. برنامه زنده برای یک رسانه بی تردید برند بحساب می آید اما برنامه های تولیدی مخاطب پسند و مطابق با اقشار مختلف مردم نیز از جمله ضروریات یک رسانه است. 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.