سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

در مصاحبه با خبرنگار ما

پورهاجریان: جلوه های ویژه سینمای ایران با هالیوود قابل رقابت است

اصغر پورهاجریان*

سینماپرس: اصغر پورهاجریان طراح جلوه های ویژه سینمای ایران گفت: جلوه های ویژه سینمای ایران با هالیوود قابل رقابت است

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه گفت: به لحاظ کار تحقیقاتی و پژوهشی سینمای هالیوود در جلوه های ویژه حرف اول را می زند چون آن ها امکانات زیادی در دست دارند و نیروهای متخصص شان به روز شده هستند اما ما نیروهای متخصص در این زمینه کم داریم و آن تعداد نیروهایی هم که داریم می بایست خود را به روز رسانی کنند تا بتوانند در این رقابت پیشی بگیرند؛ از سوی دیگر ما برای این رقابت نیاز به ابزار و وسایل زیادی داریم که متولیان سینمای ایران می بایست آن ها را فراهم کنند تا ما بتوانیم روی پای خود بایستیم.

وی همچنین گفت: در صورت تأیید هیأت انتخاب با دو فیلم «چهارشنبه خون به پا می شود» و «۳۶۰ درجه» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارم.

پورهاجریان اضافه کرد: فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می شود» فیلمی حادثه ای و پلیسی به کارگردانی آقای حماسه پارسا است که طراحی جلوه های ویژه این کار بر اساس فضای شهری و پلیسی انجام شد که تفاوت بسیار زیادی با فضای جنگی و انفجار دارد و به طبع از ظرافت های خاصی برخوردار است و من سعی کردم در شکل و فرم آن دیدگاه تازه ای داشته باشم. تمامی سعی گروه این فیلم بر این بود که بتوانیم «چهارشنبه خون به پا می شود» را در حد و اندازه استاندارد بسازیم و همه متدهای روز دنیا را از منظر جلوه های ویژه به صورت بکر و نو داشته باشیم.

وی از فرامرز قریبیان، حامد بهداد، همایون ارشادی و... به عنوان بازیگران این فیلم سینمایی نام برد و گفت: این فیلم لوکیشن های متعددی داشت و برخی از صحنه های آن در شمال کشور فیلمبرداری شد و بخش دیگری از فیلم نیز در تهران جلوی دوربین رفت که آخرین سکانس فیلم در انتهای اتوبان همت تهران به پایان رسید.

پورهاجریان سپس در مورد فیلم «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان گفت: کارگردان جوان این فیلم سال ها در آمریکا درس سینما خوانده و از آنجا سینمای ایران را نیز پیگیری می کرده است. «۳۶۰ درجه» فیلمی پلیسی - معمایی است که با شکل و شمایل جدید تصویری نو از سینما را به ایران معرفی خواهد کرد و من مطمئن هستم که این فیلم جزو پدیده های سی و سومین جشنواره فیلم فجر خواهد شد. من در این فیلم به شدت سعی کردم که جلوه های ویژه را به صورت مدرن طراحی کنم و به همین دلیل از جلوه های ویژه غرب به شدت وام گرفتم و امیدوارم که این فیلم و طراحی جلوه های ویژه آن در جشنواره فیلم فجر دیده شود.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «جیب برها به بهشت نمی روند» از امیر آقایی،حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، مسعود فروتن، سام قریبیان، احسان کرمی، بابک کریمی، میلاد کی مرام و... به عنوان بازیگران این فیلم سینمایی نام برد و گفت: حضور در این فیلم سینمایی برای من بسیار جالب توجه بود و بعد از آن درگیر هیچ پروژه سینمایی نشده ام و این روزها با یک فیلمساز جوان به نام ایمان گودرزی مشغول انجام کار بر روی جلوه های ویژه یک فیلم کوتاه برای جشنواره مردمی فیلم عمار هستم و از آنجا که دغدغه من سینمای مقاومت و دفاع مقدس است و به این ارزش ها اعتقاد دارم و به آن ها پایبندم با جان و دل در این پروژه فعالیت می کنم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.