دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

روزهای پر کار یک صدابردار سینما / نظام الدین کیایی: وقت استراحت ندارم!

نظام الدین کیایی*

سینماپرس: نظام الدین کیایی صدابردار سینما صبح امروز از اتمام فیلمبرداری فیلم «چاقی» وشروع صدابرداری فیلم «دیو باید بمیرد» از هفته آینده خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۶ فیلم سینمایی را صداگذاری کرده ام و وقت استراحت ندارم.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس، درباره فعالیت های این روزهای خود گفت: عصر روز گذشته فیلمبرداری «چاقی» به کارگردانی راما قویدل به اتمام رسید.

صدابردار «بغض» بیان داشت: خوشبختانه «چاقی» اثر قابل قبولی شده است و کارگردانش با وسواس فراوان فیلمبرداری این فیلم را با دانش سینمایی انجام داد.

وی ادامه داد:  قرار است از هفته آینده صدابرداری فیلم سینمایی «دیو باید بمیرد» به کارگردانی کاوه صباغ زاده را نیز آغاز کنیم.

 صدابردار «مصائب چارلی» در مورد سایر آثار خود نیز گفت: از ابتدای سال روزهای پر کاری را سپری کرده ام ، وقت استراحت ندارم ضمن اینکه فیلمنامه های زیادی به من پیشنهاد شد اما خیلی از آن ها را به دلیل همزمانی با سایر کارها و یا فقدان داستان های جذاب رد کرده ام.

صدابردار «بدرود بغداد» در مورد کارهای آماده نمایش خود اظهار داشت: بعد از اکران فیلم سینمایی «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی،  شش فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان، «به تهران خوش آمدید» ساخته رضا سبحانی ، «چهارشنبه خون به پا می شود» به کارگردانی حماسه پارسا، «دربست» ساخته علی خامه پرست ، «جینگو» ساخته تورج اصلانی و «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی را آماده پخش دارم.

وی به برنامه آتی خود نیز اشاره کرد و افزود: بعد از صداگذاری «دیو باید بمیرد» مشغول صدابرداری فیلم هایی از مهدی نادری و ابوالفضل صفاری خواهم شد البته اگر بودجه برای ساخت آثار آن ها فراهم شود.

برپایه این گزارش، «نظام الدین کیایی» در سال ۱۳۲۲ در تهران متولد شد. وی تا کنون ۲۸ فیلم سینمایی صدابرداری کرده است که از جمله آن می‌توان به «روز روشن»، «نارنجی‌پوش»، «خاک و آتش»، «سوت پایان»، «بدرود بغداد»، «چهل سالگی»، «دل‌شکسته»، «زادبوم»، «مصائب چارلی»، «دایناسور»، «تله روباه»، «آفساید»، «رویای خیس»، «شمعی در باد» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.