چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

فیلم کارگردان پیشکسوت در چه مرحله ایست؟

جوانمرد: «امین حیایی» برای اولین بار در «آدم باش» می‌نوازد و می‌خواند/ به اکران بیشتر از جشنواره فکر می‌کنم

مجید جوانمرد

سینماپرس: مجید جوانمرد گفت: سال گذشته طرحی کمدی به من پیشنهاد شد که بعد از بازنویسی آن دیدم ظرفیت ها و قابلیت های بسیاری برای تولید دارد و این امر مرا وسوسه کرد تا دست به ساخت «آدم باش» بزنم. اما این روزها بیشتر به اکران فکر میکنم تا حضور در جشنواره ها.

کارگردان فیلم سینمایی «عروسی خون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که از کارنامه ام پیداست من به سینمای اکشن و حادثه ای بسیار علاقه مند هستم و ژانر مورد علاقه ام تنها به این محدوده ختم می شود اما این مسئله باعث آن نشده تا طی این سال ها از دنیای سینمای طنز و کمدی غافل شوم و اتفاقاً بسیاری از فیلمسازان محبوب من افرادی هستند که جنس سینمایشان کمدی است، فیلمسازانی مثل وودی آلن و یا مل بوروکس جزو افرادی هستند که من به سینمای آن ها به شدت علاقه مند بوده و هستم.

وی سپس با تأکید بر اینکه «آدم باش» به معنای عام فیلمی نیست که بتوان آن را کمدی مطلق برشمرد اظهار داشت: این فیلم بیشتر طنز موقعیت و فیلمی فانتزی است و یک سری حوادث غیر طبیعی که در زندگی آدم ها به وجود می آید که اغلب آن ها به صورت غیر طبیعی است و این اتفاقات فیلم را به جلو می راند. من در این فیلم سعی کرده ام نگاه جامعی به سینمای کمدی غرب داشته باشم اما کلیت فیلمنامه و حال و هوای آن را «ایرانیزه» کرده ام که برای مخاطب سینمای ایران جذاب و قابل قبول باشد.

جوانمرد در ادامه افزود: تا کنون نزدیک به ۸۵ درصد از فیلمبرداری «آدم باش» به پایان رسیده و ما هم اکنون در اطراف لنگرود و چمخاله در حال ادامه فیلمبرداری این اثر هستیم که تقریباً تا یک هفته آینده فیلمبرداری کار به صورت کامل به پایان خواهد رسید و سپس به صورت جدی وارد انجام مراحل فنی فیلم خواهیم شد و امیدواریم که اولین رونمایی «آدم باش» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر باشد هرچند که من هیچگاه فیلمی را به قصد حضور در جشنواره ها نساخته ام و همیشه ترجیح می دهم به جای عجله کردن برای رساندن یک فیلم به جشنواره آن را درست به اتمام برسانم.

وی ادامه داد: فیلم من در بخش خصوصی تولید شده و تولید در بخش خصوصی این ویژگی را دارد که فیلمساز به طور مستقیم در تماس با مخاطب قرار می گیرد و کیفیت کارش را توسط مخاطبان می سنجد باید در زمان مناسبی فیلم ام را روی پرده بفرستم و بیشتر از جشنواره به اکران عمومی این فیلم می اندیشم.

کارگردان فیلم سینمایی «مار» در خصوص داستان «آدم باش» گفت: این فیلم داستان پیچیده و در عین حال ساده ای دارد. یک جوان ایرانی پس از سال ها زندگی در یک کشور خارجی به خاطر عمل کردن به وصیت پدر پدربزرگش به ایران باز می گردد. این وصیت نامه مستمسکی است برای معرفی آدم ها مختلفی که دنبال این ارثیه بزرگ هستند و تازه ماجراهای این فیلم آغاز می شود... یکی از اتفاقات مهم این فیلم سینمایی حضور امین حیایی در یک نقش کاملاً متفاوت است او برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران به صورت زنده می نوازد و می خواند و از طرف دیگر او و سایر بازیگران این فیلم در عین حال که از فضای طنازانه دور نمی شوند در جای جای فیلم یک حال و هوای جنایی، گانگستری، اجتماعی، ملودرام و کمدی نیز دارند.

گفتنی است؛ اکبر عبدی، امین حیایی، نیوشا ضیغمی، سیروس گرجستانی، مرتضی ضرابی، شراره رنجبر، غزل عبدی، عباس محبوب، فاطمه شکری، مختارسائقی، احسان حسن پور، داریوش رضایی، ملیسا مهربان، سیامک اشعریون، رضا درودی، امیر زمانی، صابر گراوند، ناهید زند، اشکان علیوند، عادل حبیب زاده، هدیه آزیدهاک، مجتبی مولوی، امیر حسین داودی، علیرضا بابا احمدی، سعید سالمی و حسن رضایی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

از جمله عوامل این فیلم می توان به تهیه کننده و کارگردان: مجید جوانمرد، نویسندگان فیلمنامه: محمود روز بهانی، مجید جوانمرد، سرمایه گذار: رضا درودی، مدیر تولید: رضا نوروزی، مدیر فیلمبرداری: حسن اسدی، طراح هنری: بهزاد آدینه، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح گریم: علی بهرامی فر، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانی، صدابردار: مهدی دارابی، تدوین: یاور تورنگ، جانشین تولید: حمید رضا وفایی، دستیار دوم کارگردان و دستیار برنامه ریز: مرضیه اکبرنژاد، عکاس: لیلا خوش کنار، گروه کارگردانی: عباس تقوی، پرنوش خواجه ای، منشی صحنه: آناهید روستا، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی، مسئول امور مالی: علی رنجدوست، دستیار اول فیلمبرداری: رضا کاراگاه، دستیار لباس:  ریحانه جان بزرگی، دستیار صحنه:مهدی کریمی، سرپرست دکور:ابوالفضل میرزاخانی، دستیاران گریم:علی اژدری، حلیمه قشقایی وسمیه جوانمرد، دستیاران صدا: داوود قلی پور، فریدون حاتم نژاد، گروه فیلمبرداری: مهرداد اسلام پور، محمد عسگری، عباس نیسی، جلوه های ویژه رایانه ای: علی تصدیقی، مشاور رسانه ای:منصوره بسمل.

نظرات

  • رضا حسينقلى خان ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۳:۴۷
    0 0
    عصرجمعه به اتفاق خانواده ام تصميم گرفتيم به ديدن يك فيلم كمدى برويم،اما متاسفانه از اين تصميم خودم بسيار پشيمان شدم،فيلم آدم باش را يك فيلم بى محتوا بدون قصه و نتيجه گيرى ديدم كه واقعاً به شعور مخاطب توهين كرده. تنها نقطه عطف اين فيلم حضور هنرپيشه هايى قوى همچون اكبر عبدى و امين حيايى بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.