سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸

تازه های شبکه نمایش خانگی

«کلاشینکف» به سینمای خانگی آمد/ فولادوند: دوست داشتم نقشم از قشر فرودست جامعه باشد

اندیشه فولادوند در فیلم کلاشینکف

سینماپرس: فیلم «کلاشینکف» آخرین ساخته سعید سهیلی وارد شبکه نمایش خانگی شد.

فیلم «کلاشینکف» که داستان جوان سربازی است که خواهرش مورد آزار و اذیت افرادی ناشناسی قرار می‌گیرد و وی با شنیدن این خبر، با سلاح کلاشینکفی که به منظور حفاظت از یک بانک تحویل وی داده شده است، ترک پست کرده و به منظور انتقام‌گیری از این افراد، در پی آنها می‌شود، با کمی تغییرات نسبت به نسخه نمایش داده شده در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به اکران عمومی درآمد.

این فیلم که در زمان اکران عمومی نزدیک به ۲ میلیارد تومان فروخت، توسط موسسه «هنر اول» پخش شده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس اندیشه فولادوند بازیگر فیلم «کلاشینکف» در خصوص ویژگی نقش خود در فیلم گفت: «من پیش از «کلاشینکف» تجربه بازی در نقش های کوتاه را نداشتم و این اولین کار من به عنوان اجرای یک نقش کوتاه به حساب می آید. تجربه هایی که داشتم معمولا نقش های بلند بود. این نقش یک سری جذابیت هایی داشت مثل شرایط زندگی کاراکتر.»

بازیگر فیلم «سن پترزبورگ» افزود: «این کاراکتر از قشر فرودست جامعه بود و مشکلات خاص خودش را داشت؛ یک برادر اعدامی که خانواده باید پول دیه آن را تهیه می کرد. این ها بخشی از جذابیت های نقش بود و من به همین دلایل بازی در فیلم را پذیرفتم.»

فولادوند که معتقد است پیش از اینکه بازیگر شود یک شاعر است، تصریح کرد: «این تیپ نقش ها کمتر به من پیشنهاد می شود. کلا در سینمای ایران وقتی یک بازیگری در یک فیلمی موفق می شود، برای نقش هایی با همان حال و هوا دعوت به کار می شوند. من به ایفای نقش در چنین کاراکترهایی علاقه مند هستم. کاراکتر آدم هایی که در زندگی مشکل دارند را دوست دارم.»

فولادوند اظهار داشت: «زمانی که آقای سهیلی با من تماس گرفتند، من آماده سفر بودم و در اصل اولین همکاری من با ایشان در همان اولین تماس تلفنی منتفی شد. اما آقای سهیلی طوری برای فیلمبرداری برنامه ریزی کرده بودند که بعد از بازگشت من از سفر، نقش همچنان برای من بود و مجددا به من پیشنهاد بازی دادند و من پذیرفتم و به گروه پیوستم.»

بازیگر فیلم «سربازهای جمعه» اظهار داشت: «پیش از این فقط ۱-۲ بار پیش آمده بود نقش آدم هایی از طبقه اجتماعی پائین را بازی کنم. این نقش ها برای من جذابیت خاصی دارند. بازی من در «کلاشینکف» یک نقش متفاوت محسوب می شد چرا که برای من چالش جدیدی را بوجود آورد. بازی کردن در نقش های متفاوت برای هر بازیگری جذاب است.»

وی تصریح کرد: «در سینمای ایران معمولا بازیگران را به یکسری نقش ها محدود می کنند. دلیل این هم عدم وجود فیلمنامه های خوب است. ما نیروهای خیلی خوبی برای نگارش فیلمنامه جذاب داریم اما به دلایل مختلف این زمینه فراهم نمی شود. ما نویسندگان درجه یک زیاد داریم اما عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا نتوانیم صاحب فیلمنامه های خوب در ژانرهای گوناگون شویم.»

فولادوند که سال گذشته آلبوم «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» را به آهنگسازی کارن همایونفر منتشر کرده بود، افزود: «وقتی یک فیلمی در سینمای ایران موفق می شود همه سعی می کنند فیلم های خود را شبیه به آن بسازند و همین مسئله در مورد بازیگر هم صدق می کند. عدم فیلمنامه های خوب و کاراکترهای متفاوت مسئله مهمی در سینمای ایران است که باید به آن پرداخته شود.»

فرهاد اصلانی، ساعد سهیلی، اندیشه فولادوند، رضا عطاران، جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

نظرات

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.