سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

صادق آهنگران در نشست خبری عنوان کرد:

جشنواره عمار به هیچ جناح و گروهی جز مقام معظم رهبری وابسته نیست

نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم عمار

سینماپرس: صادق آهنگران دبیر اکران مردمی جشنواره عمار گفت: من در هشت سال دفاع مقدس در رکاب امام خمینی(ره) مبارزه می‌کردم و در حال حاضر نیز مسئولیتم سرباز آیت‌الله خامنه‌ای بودن است و باید بگویم که جشنواره مردمی فیلم عمار به هیچ گروه و جناحی به جز رهبر معظم انقلاب وابسته نیست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، اولین نشست اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار ظهر امروز بعد از اقامه نماز ظهار و عصر در مسجد لولاگر تهران با حضور صادق آهنگران  (دبیر اکران مردمی) و محمد هادی حاج کریمی (دبیر اجرایی) برگزار شد. 

برپایه این گزارش، صادق آهنگران در ابتدایی سخنان خود گفت: به روز اربعین نزدیک می‌شویم، اربعین را به تمام عاشقان امام حسین (ع) تسلیت می‌گویم و سلام و درود به تمام شهدا به خصوص شهید حسین غلام کریمی که پدر صبورش انگیزه ما را برای هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره بیشتر کرد می‌فرستم و  از مسئولان برگزاری جشنواره عمار که با موهبت فراوان خود سمت دبیری اکران‌های مردمی را به من واگذار کرده‌اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین دلایلی که سبب شد من این مسئولیت را به عهده بگیرم نزدیک بودن روحیات عوامل جشنواره عمار با افکار شهید مرتضی آوینی بود. من با نگاه کردن به چهره این عزیزان به یاد جملات رهبر معظم انقلاب  می‌افتم که فرمودند با قدرت تمام به هر چه بهتر برگزاری جشنواره مردمی عمار ادامه دهید کسانی که امروز در مورد ارزش‌های دفاع مقدس اثر می‌سازند کار جهادی می‌کنند، همین جملات بود که سبب می‌شود توان نیروی من برای فعالیت در جشنواره عمار مضاعفتر شود.  

آهنگران در ادامه بیان داشت: من در هشت سال دفاع مقدس در رکاب امام خمینی(ره) مبارزه می‌کردم و در حال حاضر  نیز مسئولیتم سرباز آیت‌الله خامنه‌ای بودن است و باید بگویم که جشنواره مردمی فیلم عمار به هیچ گروه و جناحی به جز رهبر وابسته نیست.

وی گفت: من بازنشسته سپاه هستم و به دلیل این که جشنواره مردمی فیلم عمار هیچ هدفی جز حفظ آرمان‌های انقلابی شکوهمند اسلامی و شهدا نداشت تصمیم گرفتم در این راه قدم بگذارم و مطمئنم وقت گذاشتن و تلاش کردن در این زمینه خشنودی امام زمان و رهبر انقلاب اسلامی را به ارمغان می‌آورد.

  آهنگران خاطرنشان کرد: اصولاً چنین اکران‌هایی باید با محوریت مردم صورت گیرد برای مثال: تاسوعا و عاشورای حسینی به دلیل نقش پررنگ هیئت‌های مذهبی مردمی در کوچه و خیابان هم چنان زنده و پابرجا باقی مانده است و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس نیز بدون امدادهای آحاد مختلف جامعه امکان‌پذیر نبود.

  وی یادآور شد: همین حمایت‌های مردم است که آمریکا ، اسرائیل و  به طور کل استکبار را در مقابل ایران و اسلام به زانو درآورده است و  از جشنواره مردمی فیلم عمار می‌تواند سبب محکم‌تر شدن و پایداری بنیان آن شود. از مردم و به خصوص خانواده‌های شهدا تقاضا می‌کنم ما را در این عرصه تنها نگذارند و همیشه پشتیبان ما باشند.

  آهنگران در پایان سخنان خود افزود: بدون شک فعالیت تمام افراد در این زمینه سبب برکت در این جشنواره می‌شود و پیام شهدا را به جهانیان انتقال می‌دهد.  

بنابراین گزارش، پس از  صحبتهای حاج صادق آهنگران دبیر اجرایی جشنواره عمار، محمدهادی حاج کرمی در ادامه صحبت‌های او گفت: حدود دو هزار و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فرستاده شده است و این جشنواره از ۹ تا ۱۹ دی ماه سال جاری دربرگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ثبت نام اکران‌های مردمی در اماکن مختلف اعم از مساجد، مدارس، سینماها، تکیه‌ها و ... از همین امروز آغاز می‌شود.

  حاج کرمی یادآور شد: از صادق آهنگران تشکر می‌کنم که به عنوان یک نیروی متعهد بسیجی و انقلابی نقش پدر را برای اکران‌های عمومی جشنواره امسال ایفا می‌کنند، سال گذشته نزدیک به ۳ هزار اکران کننده در سراسر کشور داشتیم و این تعداد بیش از حد انتظار ما بود برای مثال: یک خانم که فرزند شهید هم بود در ۲۲ مکان ۴۶ اکران با حداقل ۶۰ تماشاگر برگزار کرد و  حتی در بعضی از شهرستان‌ها که سینما و مسجد نداشتیم اما اکران کننده فیلم عمار با تمام سختی‌ها اثرش را اکران می‌کرد.  

  وی یادآور شد: در سال جاری وب سایت تخصصی اکران‌های مردمی جسنواره عمار  راه اندازی شد و بیش از هزار فیلم و محصول دیجیتال در این وب سایت قرار گرفته است و  اکران‌های مردمی هیچ شرط خاصی ندارند و هر فرد می‌تواند عده‌ای را دور خود جمع و آثار این جشنواره را در معرض عموم مردم قرار دهد.  

  حاج کرمی در خصوص نحوه ثبت نام افراد جهت اکران‌های مردمی نیز توضیح داد: از دو راه سایت جشنواره مردمی عمار و پیامک می‌توان با دبیرخانه جشنواره در ارتباط بود. ما از اکران‌ کننده‌ها دعوت می‌کنیم که هر کدام فرد جدیدی را به اعضای این مجموعه اضافه کنند.

وی گفت:  ما حدود ۸۰ دسته اکران از دوره اول تا چهارم جشنواره مردمی فیلم عمار داریم که مطمئنا آثار جشنواره پنجم با کیفیت و مضمون بهتر به آن‌ها اضافه خواهد شد .در برخی از استان‌ها جشنواره استانی خواهیم داشت و امسال به بهترین اکران‌کننده‌های مردمی، بهترین وبلاگ و رسانه ملی و محلی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.  

  حاج کرمی در پایان نشست خاطرنشان کرد: از تمام فعالان زحمت کش جشنواره مردمی فیلم عمار تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق روز افزون از درگاه خداوند را برای آنان دارم و از هنرمندان گمنام ولی با استعدادی که اثری پیرامون اسلام و انقلاب اسلامی دارند و خواهان اکران آن در سطح عمومی هستند خواهش می‌کنم با ارسال اثر خود به محل‌های اکران عمومی سبب دیده شدن آن شوند.    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.