جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

«دریا موجه کاکا» احتمالاً به جشنواره فیلم فجر نمی رسد/ سمواتی: کارگردان همیشه بیشتر از فیلمنامه برایم مهم بوده است

امیر سمواتی*

سینماپرس: امیر سمواتی تهیه کننده سینما گفت: فیلم «دریا موجه کاکا» این روزها در حال فیلمبرداری است و با توجه به شرایطی که دبیرخانه فیلم فجر اعلام کرده است بعید می دانم که این فیلم به جشنواره سی و سوم راه پیدا کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دربند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای ما بسیار مهم است که «دریا موجه کاکا» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد و اگر فیلمبرداری این کار تا اوایل ماه آینده به پایان برسد می توانیم فیلم را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل دهیم در غیر این صورت این فیلم از حضور در ماراتن جشنواره باز خواهد ماند. این فیلم پروداکشن نسبتاً سنگینی دارد و لوکیشن های اصلی آن در تهران و عسلویه است.

سمواتی با تأکید بر اینکه «دریا موجه کاکا» فیلم ویژه ای بوده و از یک درام بسیار قوی برخوردار است اظهار داشت: «دریا موجه کاکا» با موضوع اجتماعی، درباره رابطه پدر و پسری است که مشکلاتی میان آنها پیش می‌ آید و مهران احمدی، میلاد کی مرام، رویا افشار و حسین محجوب از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند و من مطمئن هستم این فیلم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان روبرو شود. البته ما ترجیح می دهیم که این فیلم در سکوت خبری روند تولید خود را به پایان برساند و به همین دلیل تاکنون خبر زیادی در مورد این فیلم به رسانه ها نداده ایم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «با دیگران» در پاسخ به این سوال که ملاک وی برای انتخاب کارگردانان چیست و چگونه طی سال های اخیر فیلم های وی همیشه با استقبال زیادی از سوی جشنواره ها و منتقدان روبرو شده است گفت: من همیشه شخص فیلمساز بیشتر از فیلمنامه یک اثر برایم مهم بوده است. من عقیده دارم دیدگاه و جهان بینی فیلمساز بسیار مهم است و فیلمنامه همیشه در ذیل این مسئله قرار می گیرد.

وی ادامه داد: دلیل این امر این است که یک انسان باید همیشه وجود داشته باشد تا بتواند یک فیلمنامه را از قوه به فعل دربیاورد و از همین رو حضور آن شخص می تواند بسیار در سرنوشت یک فیلم مهم و تاثیرگذار باشد. پس من به عنوان تهیه کننده همیشه ترجیح می دهم با فیلمسازانی همکاری داشته باشم که نگاهی نو به سینما دارند و اهداف خود را به درستی دنبال می کنند و سپس بعد از گفتگوهای فراوان با آن ها بر اساس ایده هایشان به سمت تولید پیش می روم.

«دریا موجه کاکا» این اولین فیلم سینمایی علی سرآهنگ است که تهیه‌کنندگی آن را امیر سمواتی بر عهده دارد. دیگر عوامل تولید فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی سرآهنگ، مدیر فیلمبرداری: مصطفی وافرانی، صدابردار: منصور شهبازی، مدیر تولید: مجید گودرزی، برنامه ریز: مریم پورشفیعی، طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، گریم: مهرداد میرکیانی، مجری طرح: فرید سمواتی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

گفتنی است؛ امير سمواتی متولد ۱۳۳۸ در همدان است. وی فارغ التحصيل رشته سينما از دانشكده صدا و سيما است. وی تاکنون تهیه کنندگی آثار مطرحی همچون: «ساکن طبقه وسط»، «کافه ترانزیت»، «پنج ستاره»، «نفس عمیق»و... را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.