یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

کدام فیلم‌ها سالن‌های سینما را در زمستان گرم می‌کنند؟

سالن سینما

فارس: زمستان امسال سینماهای کشور میزبان ۸ فیلم سینمایی خواهند بود که البته تعدادی از این آثار مدت‌ها پشت ترافیک اکران انتظار می‌کشیدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، زمستان تا چند روز آینده فرش خود را بر روی زمین پهن می‌کند و در این میان سینما نیز از فصل زمستان بی نصیب نیست و فیلم‌های خود را برای گرم کردن سینماها در این فصل سرد آماده می‌کند. نکته قابل تاملی که در مورد ۸ فیلم اکران زمستانی وجود دارد این است که ۶ فیلم از این جمع سال گذشته در جشنواره فجر حضور داشته‌اند و پس از یکسال بالاخره رنگ پرده را خواهند دید.

طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی اکبر ثقفی پس از پایان اکران فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در گروه سینما آزادی به روی پرده سینماهای کشور خواهد رفت.

این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمده و تاکنون منتظر زمان مناسب اکران خود بوده است که گویا زمستان فصل خوبی برای اکران این فیلم خواهد بود.

 

همچنین «ملبورن» نیما جاویدی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی پس حضورهای پی در پی در مجامع و حشنواره های بین المللی مختلف سرانجام از روز چهارشنبه ۳ دی ماه در گروه سینما آفریقا به روی پرده خواهد رفت.

فیلم سینمایی «خانه‌ای کنار ابرها» ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری نیز پس از مدت ها انتظار بالاخره راه گشا شد و این فیلم از روز چهارشنبه ۳ دی ماه به سرگروهی سینما استقلال اکران خود را آغاز خواهد کرد.

تهیه کنندگی «خانه ای کنار ابرها» را روح الله برادری بر عهده دارد و این فیلم به عنوان تجربه اول سینمایی اشکذری محسوب میشود که البته اشکذری جدیدترین فیلم خود تحت عنوان «دلبری» را به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی طی چند روز گذشته مقابل دوربین برده است و آن را برای نمایش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده میکند.

 

اما چهارمین فیلم اکران زمستان فیلمی بنام «مجرد چهل ساله» است که شاهین باباپور این فیلم را پس از اتمام اکران «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» قربان محمدپور به سرگروهی سینما قدس اکران خواهد کرد.

البته «تمشک» سامان سالور نیز به عنوان پنجمین فیلم اکران زمستان پس از «تراژدی» آزیتا موگویی در گروه سینمایی فرهنگ اکران خود را آغاز خواهد کرد.

تمشک نیز جز آن دست از فیلم هایی است که پس از نمایش در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حدود یک سال پشت ترافیک سنگین اکران انتظار می‌کشیده و بالاخره بخت نمایش این فیلم نیز باز شد.

هومن سیدی نیز ۱۰ دی ماه با فیلم سینمایی «سیزده» در گروه آزاد پذیرای مخاطبان خواهد بود.

«سیزده» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد و تهیه کنندگی آن را سعید سعدی بر عهده دارد.

از آنجایی که زمستان سردترین فصل سال است عباس رافعی «فصل فراموشی فریبا» را دو روز بعد از آغاز این فصل سرد در گروه آزاد به روی پرده سینماهای کشور خواهد فرستاد.

آرش معیریان نیز که این روزها مشغول صداگذاری جدیدترین فیلم خود تحت عنوان «دریاکنار» است ۳ دی ماه «کالسکه» خود را در گروه آزاد اکران خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.