یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

حوزه هنری «خانه پدری» را اکران نمی‌کند/آیا شهرداری تهران اکران خواهد کرد؟

فارس: منابع آگاه در حوزه هنری اعلام کردند حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سیاست پرهیز از اکران فیلم‌های سیاه و ضددینی، فیلم خانه پدری را در سینماهای خود اکران نخواهد کرد.

دبیر اجرایی گروه سینمایی «هنر و تجربه» فیلم سینمایی چهارشنبه گذشته اعلام کرد فیلم سینمایی «خانه پدری» ۸ دی‌ماه در این گروه اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، امیرحسین علم‌الهدی دبیر اجرایی گروه سینمایی هنر و تجربه با اعلام این خبر افزود: این فیلم بدون هیچ تغییری در تمام سالن‌های گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد.

حالا منابع آگاه در حوزه هنری اعلام کردند حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سیاست پرهیز از اکران فیلم‌های سیاه و ضددینی، فیلم خانه پدری را در سینماهای خود اکران نخواهد کرد.

بنا به گزارش این منبع آگاه از میان سینماهای در اختیار حوزه هنری دو سینمای پردیس آزادی و سوره اصفهان به نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه اختصاص دارد که مطابق تصمیمات اخذ شده در مورد نمایش این فیلم موهن حوزه هنری با گروه هنر و تجربه همکاری نخواهد کرد.

 

گفتنی است محسن مومنی شریف مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات از سال ۹۱ که موجی از فیلم‌های سیاه و ضدایرانی و ضداخلاقی رو به افزایش گذاشته بود با شهامت در مقابل این هجمه ایستاد باعث کنترل این فضا شده بود. او در سخنانی که در برنامه هفت به منظور بررسی این تصمیم حوزه هنری شرکت کرده بود تاکید کرده بود در موکدا به وظایف حوزه هنری اشاره داشت:

زمانی که قانونمدار قانون را اجرا نمی‌کند، وظیفه شرعی ما این است که مقابل تخلف بایستیم، مردم و نمایندگان مقام معظم رهبری به میدان آمدند و مجری قانون در این زمینه و در حل بحران کوتاهی داشت. ما در یک نظام اسلامی و در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و وظیفه شرعی داریم. قانون نباید مغایر با شرع باشد.

بنا به این گزارش پیش از این هم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ایران درباره نمایش «خانه پدری» گفته بود: «من به آقای عیاری گفتم که نه به عنوان یک پدر بلکه به عنوان یک جامعه شناس شخصا با صحنه خشونت‌امیز فیلم مشکل دارم و به این توافق رسیدیم که به زودی با جمعی از روانشناسان بزرگ کشور این فیلم را ببینیم و به نظر روانشناسان و جامعه‌شناسان بزرگ احترام بگذاریم.»

جلسه ای که هیچ گاه و با حضور هیچ جامعه شناس و روان شناس بزرگی تشکیل نشد و در کمال ناباوری این فیلم بدون هیچ گونه اصلاحیه‌ای و فقط با شرط نمایش +۱۶ در دستور اکران قرار گرفت.

باید دید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی آن نسبت به اکران این فیلم موهن در سینمای تحت مسئولیت خودشان چه تصمیمی خواهند گرفت؟ آیا سیاست کلان نظام در عدم حمایت از جریان شبه روشنفکری و پرهیز از کمک مالی و رسانه ای به این جریان در خصوص اکران این فیلم موهن خود را نشان خواهد داد؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.